Wednesday, July 04, 2012

Intipan

Best juga bila jadi pengintip sekali sekala..
Tercapai gak cita2 masa form 3 dulu...
Konon nak jadi perisik..
Tak sedar badan pendek...heheh

Apa plak hasil intipan aku kali ni..
Harap2 dapat ikan jaws berdaki...

posted from Bloggeroid

Sunday, July 01, 2012

Bila Ada Anak Kecik

Bila ada anak kecik ni..
Hidup rasa terisi..
Bangun pagi lagu2 dah berbunyi..
Tak sempat nak tambah air liur basi..
Tak sempat nak bergossip sana sini..
Alhamdulillah..dosa pun tak jadi berguni

Tapi..kadangkala
Rasa cam patah kaki...patah hati
Bila tengok dalam lemari...
Baju2 pun dah tak boleh muat badan sendiri..
Keluar sana keluar sini..
Ntah bila nak gi cari baju pengganti..
Masa pun takder untuk diri sendiri..

Minggu ni aku hantar anak g nurseri...
harap2 sempat membeli..

P/s : anak2 adalah permata hidupku..

posted from Bloggeroid

Thursday, June 28, 2012

Tugas Saya Hari Ini

Hari ni aku nak bersantai gedik...
Tak perlu mop lantai..
Tak perlu sapu sampah...atau buang sampah..
Tak perlu mengemas...
Aku nak layan galaxy tab sampai lebam..
Sampai bateri padam..

Hari ni maid mingguan ku datang bersihkan umah...
Lega..

Tugas aku hari ni...hanya melatih ammar tido kat tilam..
Akan aku usahakan sampai pitam..
Sebelum cikgu cikgu dinuseri hentam anak aku..
Biar aku yang hentam dulu

Ok tata titi tutu...

posted from Bloggeroid

Wednesday, June 27, 2012

Pengunjung

Blog aku ni takderler glamer pun...
Bukan blog cari makan..
Atau blog kumpul duit nuffnang ke be ker...
Sekadar blog kumpul pahala dan dosa sama banyak...bagi seimbang dunia akhirat..
Tapi yang aku pelik ada jer pengunjung dari jawa barat...
Sama gak dengan fb aku..
Ada plak orang jawa nak berkawan dengan aku...
Aku bukannya apa..
Bimbang...
Ntah2 ex vivik aku sedang mengendap..
Dahla pergi tanpa kebenaran...siap aku bagi tambahan saguhati..supaya ko leh balik dengan senyum sengih sampai telinga duit berkepuk dalam beg...
Tapi ko pedajalkan aku..
Balik2 tak timbul2 dah..

Terperasan plak aku...kot dari jawa atau indonesia tu..ampunlah ya(kalo bukan ex vivik aku la) kalau ya....aku tak hampunkan ko..bak balik duit saguhati aku tu!!!!

posted from Bloggeroid

Result exam ain


Result exam ain bulan mei 2012. Alhamdulillah....ni baru anak mak. Kalau ada B jadi anak pak sekejap ya.

posted from Bloggeroid

Ibu..engkaulah ratu hatiku

Hari ni tetiba jer aku rindukan mak aku..bukan sikit2 tapi sangat2.
Bukan aku saja yang rindu...semalam ain pun ckp.."kakak rasa nak suh atok datang sini la"
2 minggu lepas aina pun cakap benda yang sama.
Kenapa ehh!!!!

Rasa cam nak balik kampung.
Minggu depan jer pun cuti aku berbaki...
Pastu dah naik kija.
Kalo minta cuti lagi harus ku kena maki..
Oh tidak!!!!

Nak tak nak weekend ni jer le yang ada..
Untuk aku melepaskan kerinduan di.dada..
Tapi perlu juga dapat permission dari kekanda...
Takut kang terjadi plak istri durhaka..
Ewaaahhhh..jadi gurindam seloka pulak.
Tapi nak balik naik apa?? Kalau kekanda tidak memandu kereta...

Oh Tuhanku...lindungilah ibuku di mana sahaja dia berada..
Walau sedang bermesyuarat tingkap dirumah bonda sedara..
Jauhkan ibuku dari malapetaka..
Agar kami dapat berjumpa di hari raya...

Wahhh sadisnya. Key ell jer pun....bukan amaaarrriiiccca.

Ibu...ibu...engkaulah ratu hatiku.

P/s : bila beranak ramai..baru tau kesabaran ibu seampuh mana

posted from Bloggeroid

Tuesday, June 26, 2012

aku respek wanita berpendidikan tapi sanggup jadi surirumah sepenuh masa

Morninkkk all!!



Hasil perahan pagi tadi kol 8. Ekceli 2 botol..tapi yang sebotol tu aku lupa nak snap. Alhamdulillah...murah rejki ammar. Kesian kakak2 dia dulu..tak sempat merasa macam ammar rasa. Aina aku sempat susukan 2 bulan jer...tu pun campur2. Ain pulak dari awal lahir dah start campur. Susu taknak keluar. Kat hospital pressure...asik kena marah dengan nurse jer. Susu sentot. Takmo kuar.



Taraaa!! Dinner malam tadi. Lauk kegemaran laki aku. Kalo suh dia gi pasar jer...harus bawa balik 3 siakap. Maka sebagai isteri mitali maka haruslah aku memasak lauk kegemaran dia. Aku masak..tapi aku tak makan sebab diet. Huhu. Tahan juga perut aku dengan nafsu makan ni.



Keseluruhan dinner malam tadi. Yang lain sumer cam karton.

3bulan aku dok umah bercuti...baru tau betapa penatnya jadi surirumah ni. Memang penat. Subuh lagi aku dah bangun...ammar jadi jam loceng. Pas susukan dia...turun bawah masak untuk bekpes...solat.. Pastu siapkan anak sekolah. Pas diorang gi sekolah...bermula lah acara mengemas. sapu sampah..lap lantai..kemas diorang punya bekpes yang bersepah2..basuh baju.part ni ok sket sebab takyah sidai.. aku main dry jer. Elok siap semua..ammar pun bangun. Mandikan dia..kasi susu...main2 sket...kasi lena. Ingat leh relax la kan..jangan harap...nak kena masak plak. Kejap lagi aina balik sekolah nak makan. Dah siap masak aina pun sampai. Bila dia dah smpai jangan harap la nak tergolek. Ko keje la sampai ke malam. Masa entry ni aku taip..tangan aku sedang menghayun buaian...kejap lagi aku nak goncang plak dunia ni. Hihu.

Aku respek la wanita yang berpendidikan tapi sanggup menjadi surirumah sepenuh masa.

posted from Bloggeroid

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...