Tuesday, October 20, 2015

Kau tak Pernah Tahu

maaf kalau senyum aku menyakiti kamu..
sungguh hanya itu yang aku mampu
tangisan ku sudah habis ditadah bantal yang basah
amukan sudah diam2 berakhir di sejadah

kerana itu..hanya ini yang tinggal di wajahku
hanya senyumku..sedang dihati
lukanya sentiasa baru..
tapi kau takkan pernah tahu

Sebelum Terlambat

seringkali begitu..saat masih berpeluang..diabaikan
bila hilang..menangisi kesempatan.
saat masih mampu..buat tak tahu
bila dah pergi..menyesal setengah mati

duhai hati..janganlah terpedaya lagi..
jangan membuang waktu
sungguh aku melihat masa berlari begitu laju
belajarlah sesuatu..hargai apa yang masih milikmu
buatlah apa yang masih mampu

sebelum takdir menjeratmu sebegitu hebat
sebelum segala2nya sudah terlambat
bahagiakan dia tanpa syarat..moga nanti bila dia pergi
tangisanmu berlagu tenang...tiada sesal untuk dikenang..


Monday, October 12, 2015

Hidup Dalam Mati

 
Lakaran lukisan tak berwajah
Meronta ku di dalam kesunyian
Tak rela ku mengejar cinta yang hampir kelam
Sendiri ku di sini pilu

Angin bawalah aku pergi
Pergi dari kesakitan ini
Tak mampu ku menahan peritnya perpisahan
Tuhan hapuskan semua kenangan

Tak ku menduga kau berlalu pergi
Tinggalkan semua mimpi dan janji
Terluka aku menangis
Tersedar kau hilang di hati

Jangan diucap sesal mu berkali
Tiada erti hidup ini
Ku terima suratan takdir
Biarkan aku sendiri 
hidup dalam mati

Tak mampu ku menahan
Peritnya perpisahan
Tuhan hapuskan semua kenangan

Tak ku menduga kau berlalu pergi
Tinggalkan semua mimpi dan janji
Terluka aku menangis
Tersedar kau hilang di hati

Jangan diucap sesal mu berkali
Tiada erti hidup ini
Ku terima suratan takdir
Biarkan aku sendiri hidup dalam mati
Hidup dalam mati

Kadang2 yang hidup bukan rasa cinta...tapi kenangan.  biar berkurun lamanya...ia tetap subur di hati.


Friday, September 18, 2015

Ingatkan Dia


Semenjak awal lagi
Bila ku mengenalimu
Dunia ini serasa
Cuma dalam genggamanku

Ramai yang datang menduga
Namun tak sama denganmu
Aku...percayalah
Biar pun remuk di hati
Akan aku rawat sendiri
Kerana kau aku rela

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

Sesalnya aku cuma
Ingatkan engkau merayu
Itulah kesilapanku
Belum terlewat lagi
Itu kata darimu mudah
Memang begitu indah

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

Musuh tak kenal
Jangan diikut tinggalkan dia
Mengapa aku masih kau goda
Masih kau goda

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

Mendengar lagu ini..berkali2 membuatkan air mata aku tak berhenti2 mengalir.  aku tak tahu kenapa...sepatutnya telah aku buang jauh dari memori aku.  tapi ia terus ada di situ. bersemadi.

please!!! pergi jauh dari aku!!!!

Friday, September 11, 2015

Assalamualaikum...

Hi..selamat petang dan assalamualaikum

lamanya tak mengapdet blog....tak tau kadang2 nak tulis apa kat blog ni...
lama tak bercerita..kebanyakkannya berpuisi..meluah isi hati
kadang2 nak bercerita pun...rasanya terlalu banyak nak dicrita...bila salah tafsir...crita takut jadi umpat dan nista..bahaya pulak.

anyway...hidup aku sekarang agak struggle...
peribadi..kerjaya..semuanya memberi cabaran yang sangat hebat..
kerjaya..dah hampir 13 tahun berkhidmat dengan kerajaan..lepas grad tahun 2002..tahun 2003 masuk gomen...sampai sekarang rasanya tak pernah lagi goyang kaki macam orang selalu cakapkan.
maybe...bidang kerja aku kot..menuntut supaya kaki tak boleh digoyang2 selalu.  dulu orang selalu cakap...orang gomen ni..kadang2 leh lagi mengait benang masa time keje.  nah sekarang...jangan kata nak mengait benang...tengah mandi pun aku cari ilham keje....tido pun mimpi keje.  sampai kan anak kecik aku pun selalu sound..."mama nak keje ye???...mama buatlah keje. saya nak tido"  baru 3 tahun tapi petah.  sentap mak nak!!!

peribadi...
tahun 2014 tahun paling memeritkan...
tahun 2015 tahun untuk aku membina hidup baru semula..nothing to hide..
tapi biarlah waktu yang menceritakan segalanya..
struggle dalan hidup...struggle dalam membina kekuatan..
sungguh!!!! ada kala...tidak mampu..tapi apa2pun..hidup perlu diteruskan.  sentiasa berpegang pada rasa percaya bahawa perancangan Dia adalah sebaik2 perancangan.  Ada hikmah dalam setiap kejadian yang terjadi.

bunga ros sedang mekar berkembang
 hobi baru aku...wat gardening sikit2.  tengok pokok2 hijau hati rasa tenang.  tambah2 bila pokok bunga ros aku dah kembang mewangi....rasa cam nak cium2 jer bunga tu.


tengah  setup mini garden kat rumah.  tapi tak siap lagi.  kerusi tu aku cat sendiri ...dari kaler hitam jadi putih.  sebab dah buruk sangat.  rak kasut tu jer...tak larat plak nak cat..kang bertompok2 lak. maklumla amatur katakan.  tapi jangan terkejut...2 minggu lepas aku cat rumah sendiri.  sorang2 lak tu.  seharian..dari jam 9 pagi sampai 12 tghmalam.  esok paginya nak bangun tak larat.  lenguh bahu tangan semua.  apapun jimat duit.  kalau tak kos upah cat tangga dengan bilik my princess jer dah rm1.5k.  aku wat sendiri baru rm160 hinggit. jimat banyak tu.  boleh beli benda lain.  nanti2 aku tempek gambar umah aku cat.  dari hall..ke tempat menonton..ke dining...naik ke tangga..hall atas sampi ke bilik2 atas.  huhhh!!!! rasa cam nak pengsan.

hari ni dah banyak pokok kat rumah aku.....lupa plak nak snap gambar.  rasa merimbun jer ijaunya tu.  petang2 lepak..amik angin...merenung masa depan yang luas terbentang.

now...aku masih lagi melepak kat opis..
tengok2 laptop ni...promote tudung primrosescarf...sapa nak beli...jenguklah lah yer fb primrosescarf dengan IG.  harga kompom murah2 jer. takde mahal2nyer..
okey...chow dulu lah ya..
Assalamualaikum...








Friday, August 28, 2015

Aku Yang Baharu

aku fikir aku sudah kalah
sudahku jatuh tersembam ke bawah
jijik melihat tanganku berselut tanah
tertanya2
entah apa pula yang terpalit di wajah
pasrah!!

aduhai
serasa enggan mengangkat muka lagi
serasa mahu terus tunduk ke bumi
lenguh bersujud..aku bangkit kembali
namun bangkitku masih tunduk
hanya sekadar rukuk
sekadar itu yang termampu olehku
kerana mata ini masih enggan memandang ke depan
kerana jiwa ini sudah terputus harapan
hilang keyakinan

namun sayup angin menderu
bagai terdengar suara menyeru
"wahai hamba-Ku, jangan pernah berputus asa dari rahmat-Ku"
Allahhu Akbar
pada langit yang biru itu
kulihat kasih sayang itu
terlahir jiwa yang baharu!
aku yang baharu!

Wednesday, August 26, 2015