Thursday, May 22, 2014

#MuhaSabah Diri

Ada aku peduli isteri dan anak2ku sudah makan atau belum...
Ada aku peduli jika isteriku tak sempat makan kerana sibuk melayan anak-anak....
Ada aku peduli jika isteriku masih di dapur menyediakan keperluan pagi esok ketika aku sedang berdengkur...
Ada aku peduli siapa yang membelikan sabun mandi, ubat gigi dan meletakkannya di dalam bilik aku bersiram...
Ada aku peduli dah berapa lama isteri ak
u begitu setia menggosok kain bajuku...
Ada aku peduli bagaimana layanan yg isteriku dambakan dari aku seorang suami...
Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku pulang kerumah dengan wajah kusam dan masam...
Ada aku peduli adakah wang yang masih bersisa utk isteri dan anakku ketika aku hendak kepergian...
Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku tidak pernah menelefonnya ketika aku bertugas di luar...
Ada aku peduli berapa harga gincu jika isteriku ingin memerahkan bibir yang pudar ditelan masa...
Ada aku peduli bilakah kali terakhir aku menghadiahkan minyak wangi kepada isteriku...
Ada aku peduli bila kali terakhir aku membelikan pakaian utk wanita yg rela menjadi isteriku..menjadi ibu anak-anakku...
Ada aku peduli kenapa isteriku terlelap bersama linangan airmata....
Ada aku peduli jika isteriku terjaga di tengah malam kerana dengkurku......dan aku terus nyenyak tidur dibuai mimpi indah seorang lelaki....

Tiba-tiba aku MENJADI PEDULI dan MENGAMBIL PEDULI Ketika telefon isteriku berdering di malam hari...
Ketika isteriku mula belajar ber sms..dan berchatting...
Ketika isteriku kembali berhias seperti ketika aku mula jatuh hati padanya...
Ketika isteriku sanggup tidak makan malam kerana mahu menjaga badan...
Ketika isteriku tidak meminta lagi aku menjadi imamnya....
Ketika isteriku memilih tidur bersama anak-anakku.....
Ketika dia tidak lagi mencium tanganku ketika aku hendak pergi ...
Kini,aku baru ingin bertanya kenapa isteri aku dah tak peduli kat aku?


P/s : Tidak ada manusia yang sempurna baik suami ataupun isteri.Jangan mengharap dilayan seperti raja jika kita tidak pernah anggap isteri itu permaisuri hati kita. Jangan diharap bunga yang indah jika kita tidak pernah membajanya. Dan selalulah ingat,bila hati seorang wanita telah retak, dia boleh menjadi lebih keras daripada seorang lelaki



Credit to http://blueroseslover.blogspot.com/

#Bodoh Sombong Namanya



Bongok!!!
nama yang sesuai untuk aku bagi pada si gemmm itu...
dah la bongok tahap gaban....eksen tahap motu...
mengawan tak kira masa...pastu kena bom...
nasib baik aku bukan godzilla...kalau tak..kena libasan bontot aku..baru ko tau.
huhuhuhu

pelik btol aku dengan si gemmm ni...lupa halal haram...
lupa dosa pahala...
dah sah2 sudah terang lagi bersuluh...
mau lagi backing diri...kalau aku dah lama lari masuk dalam lubang
sembunyi diam2...sampai tentera AS jumpa.
dah sah2 gambar tu tunjuk muka ko yang debab...
lagi tak mau mengaku...
kot2 nak minta maaf...nak mengaku salah...takde punya dalam kepala hotak dia tu
lagi mau kata "tengok diri sendiri dulu"...
aku dah lama tengok diri aku....rasa ok banyak kot dari ko
cuma aku tak menggedik....pastu aku lagi bijak..heheheh
betul tak gemmmmmm?????

rasa2 kalau aku publish muka gemmmmmm kat sokabar...
malu kot...
terus lari sembam muka dalam lubang jamban begerak...
langsung tak kuar....
agak2 belajar tak peribahasa dulu...
kalau taik..tak yah la nak kambus222...bau tetap semerbak keluar...

wuuueeeeekkkkkk!!!!!

#bodohsombongnamanya





#Do You Want To Built a SnowMan

hurrrmmmmm...mornink aka afternoon!!!!

wooowwww...macam tak percaya dapat tangkis jemputan ke mesyuarat pagi tadi..
berjaya akhirnya...mengecualikan diri buat sehari.
need a time..to finish my job-----asean
sian my anak buah...tercungap2 wat skrin sorang2
rajin...tak dapat disangkal...dan tak berkira keje.
sebab tu aku tak kisah dan tak berkira dengan dia.........heheheh

pasni aku nak habiskan sistem losas lak...
partner aku dah nak bercuti...sambung blajar
hitam putih dah nyatakan aku yang kena take over...
minggu depan kena present
urs tak siap lagi....umai yaaaaaiiiii....mati la aku..bos balik bercuti nak kena siap

pada orang buat sistem ni senang...
ya memang senang kalau wat sistem straight foward...macam oscc wat tu
tapi tak kena dengan requirement kita pulak....dapat kat kita..komplen
itu tak betul..ini tak betul
wat sistem makan tahun....bukannya senang
dari urs...dbase..skrin...testing
semuanya berbulan2
aku tak faham..kalo orang kata wat sistem senang...

ibarat tajuk post aku la ni.....tak cukup requirement...cair.
takpun jadi tukun besi.

taknak la aku...

#tensi bila kena perli

Wednesday, May 21, 2014

#psiko

Walau aku banyak keje hari ni...tapi aku tetap nak hapdet jugak blog ni.  pedulik apa...aku tengah stress kepala....ditambah lagi dengan stress2 lain..terus jeeeeeemmmmm mau pikir.

keje yang ada bersusun...ditambah lagi dengan keje2 yang tak diundang,..OMG. rasa nak pitam sekejap.

rasa macam nak buking hotel sehari dua....melepak..baca novel yang dah bertimbun aku beli..tapi x sentuh2.  rasa berdosa pulak sebab telah melakukan pembaziran. 

rasa nak tempah tiket flight....terbang ke ho chi minh...minum kopi tepi jalan sambil makan phu...hurrrrmmmm lazatnya.

rasa nak korek tanah...tanam diri sendiri.  ni dah melampau tahap dewa takde otak.

arrrrgggghhhhhhhhhh.....tensen.
plissss jangan tensenkan lagi pala hotak den. 
bagi ruang...bagi peluang..untuk aku bertenang dan menghirup udara nyaman

#psiko

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...