Thursday, October 27, 2011

Dah lama aku tak bercuti!!!


Dah lama tak bercuti....rasa badan aku ni dah minta berehat sebentar dari kesibukan rumahtangga. penat....teringin nak pegi bercuti di tepi pantai atau di tanah tinggi. entah bila agaknya dapat aku bercuti.

Last aku bercuti hari tu kat Melaka..bulan 7. itupun checkin hotel kol 11.00 malam...check out kol 12 tghari esoknya...tak sempat nak bercuti pun. tempat aku pegi pun kapal besar tu...dengan naik bot kat sungai melaka tu jer. tempat lain tak jejak pun. bosan!!.

kali ni teringin nak bercuti...tapi bolehker kalo tak bawa laki. boleh la aku nak merayap sendiri....mana2 aku nak pegi pun ikut suka ati aku. nak berbungkang tido pun tak kisah. kejam kan???!!! uhuhuhu.


teringin nak pegi tempat ni...sejuk..nyaman....tapi musim ujan...selamat ker idak kalo gi sini....

satu lagi ke sini...nak melepak dalam bilik 2 malam.....mesti seronok.

ni tengah berangan...harap2 laki aku baca en3 aku ni dan sudi membelanjai aku. bosan la...cuti jer rutin aku dah tetap...basuh baju, lap lantai, basuh bilik air, kemas umah, seterika baju, basuh kasut sekolah anak, buang habuk2 kat kipas...bosan!!!....nak juga tukar mood sekali sekala...


p/s : berangan yang hover.

Tuesday, October 25, 2011

Andai Lelaki Tahu Hati Wanita



Andainya lelaki tahu, dalam hati seorang perempuan
ada naluri untuk di sayangi,
ada rasa untuk di beri perhatian,
ada rasa untuk di dengari keluh kesahnya,
ada waktu2 minta di temani kesedihannya,

Andainya lelaki tahu rajuk seorang perempuan minta di pujuk,
Marah seorang perempuan perlu di dekati,
Sedih seorang perempuan perlu di dengari,
Gembira seorang perempuan ingin di kongsi,

Andai lelaki tahu di sebalik seribu satu rasa itu
ada sekeping hati nan lembut,
Bukan untuk di manjai,
Bukan jua untuk di tatang bagai minyak yang penuh,
Hanya perlu sedikit perhatian,
Agar rasa kasih itu wujud walau di saat jauh,

Kerana andai lelaki tahu hati ini akan sentiasa bertanya
Pada diri seorang perempuan,
Wujudkah cinta itu di hati lelaki,
Bila saat jauh tanpa perkhabaran

Sayangilah seseorang itu atas dasar siapa dirinya sekarang,
Bukan atas dasar siapa dirinya sebelum ini,
Cintailah seseorang itu kerana hatinya,
Bukan paras rupa semata2..

what to do

ingin bersendirian sebenatar daripada menghapdet blog...walaupun banyak yang nak diceritkan.

mood takder....
keje banyak nak kena buat...tapi idea kering

so, what to do??

Friday, October 21, 2011

Jumaat Yang Indah

akhir2 ni aku dah agak takder mood nak bercerita dalam blog ni....mungkin sebab akhir2 ni ketensenan aku agak berkurang...takder lagi tekanan daripada bos (alhamdulillah..kedua2 bos aku dahpun selamat menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah alMukaramah....semoga mendapat haji mabrur hendaknya). pasal kehidupanku pulak...aku dah belajar untuk redha meredhai. terima takdir ilahi dengan seikhlas hati. tapi bukan bermakna aku menyerah kalah..tidak sama sekali...mungkin belum masanya sekarang...sampai ketika nanti..waktu yang sesuai, bila hati aku cekal dan tabah...bila jiwa aku kembali kuat....aku akan mengorak langkah untuk kedepan.

sekarang kandungan aku sudah mencecah minggu ke 18, gerakan baby juga sudah terasa. ada penghibur bila keseorangan, ada teman nak berbual bila bersendirian. bercerita pasal baby...kedua2 anak aku, ain dan aina...masing2 berebut nak jantina baby. ain nak adik lelaki...sebab dia dah ada adik perempuan, aina pula nak adik perempuan...sebab dia cakap baby boy adalah sangat noti. macam2 hal...tapi aku secara telusnya memang mengharapkan anak lelaki...sebagai satu2nya waris aku...tapi kalau tuhan menganugerahkan anak perempuan lagik...aku terima dengan redha...syukur...semoga sihat, selamat dan sempurna sifatnya...aminnnn. apapun yang Allah bagi mesti ada sebabnya kan???...jadi bersyukurlah

berat aku pulak..usah la dipersoalkan...naik mendadak beb..paling tak tahan part punggung...owwwhhh slurrrppppp sungguh melebar. baju pulak semua dah tak muat. so isyarat untuk membeli baju mengandung dah diberi...esok lah aku mengembara..mencari baju untuk badan baru aku. arrrggghhh..baru merasa nikmatnya kurus tak sampai setahun...sudah gomuk semula.

sekian, esei untuk hari ni....

Hatiku Milikmu

Pernahkah engkau hargai cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengertikan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Ku sayang padamu

Kan ku abadikan dikau
Sewaktu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya

Kanku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu

Bagai bahtera dilanda badai
Gelora cinta mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Oh Cintaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku ini
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu

Kanku coretkan kenangananmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Tiba2 aku leh layan lagu nananeranananera ni.....macam sedap plak didengar berulang2 kali. walaupun takder tinggi2 macam whitney tapi lagu yang serak2 kering ni...membuai2 hati aku. bolehla dilayan...waktu hati tengah melayang2.



Thursday, October 20, 2011

Cinta Elysa

Citer yang tengah aku folo sekarang ni....penuh dengan emosi. sampai aku yang tengok ni pun terover2...marah. huhuhuhu...tak sabaq nak tunggu episod seterusnya. walaupun aku tak suka si pasha sandat ni...tapi sebab jalan critanya sodap aku gagahi juga. lagipun lately ni, asik2 muka pasha ja yang kuar kat tv....

Sinopsis Cinta Elysa:

Cinta Elysa mengisahkan dilema yang dialami oleh Aril lakonan (Botak Juvana) yang terpaksa menjalankan tanggungjawab menjaga ibu saudara dan sepupu-sepupunya yang membenci dan memusuhinya. Watak ibu saudara yang benci sangat kat Aril dipegang oleh Zila Bakarin dan sepupunya yang perempuan nama Elysa ( lakonan Fasha Sandha).

Jasman membawa pulang Aril ke rumah kerana Aril ni anak yatim piatu yg membesar tanpa kasih sayang. Selepas disisihkan dari keluraga, dia tinggal dengan Jasman.

Jasman telah menempatkan Aril dan Elysa di satu kolej supaya Aril dapat menjaga keselamatan anaknya di kolej tu dari diganggu lelaki lain..(jd bodyguard le ni).

Jasman (lakonan Jalaluddin Hassan )bapa saudara kpd Aril ni mahu Aril menjaga dan memastikan keselamatan anak anak nya sebelum dia meninggal dunia, dia dah pesan kepada Aril supaya menjaga anak anaknya hingga mereka tamat pengajian. Aril ni seorang yang samseng dan dia dianggap pemuda bermasalah dan dibenci oleh Yasmin (Zila Bakarin) ibu saudara dan sepupunya.

Jadi dalam keadaan dia dibenci dia terpaksa menjalankan tanggungjawab besar tu walaupun terpaksa berdepan dengan ibu saudaranya yg jadi penghalang.

Walaupun Aril ni nampak jahat dan liar tetapi dia dalam diam menaruh hati dan mencintai sepupunya Elysa…(heheh dalam hati ada taman gitu..seronok kan melihat Botak bercinta pulak kali ni ). Oleh sebab cinta yg kuat kepada Elisa lah Aril masih duduk di rumah tu walaupun dibenci oleh mak saudaranya hari -- hari.

Elysa gugup apabila berdepan dengan Aril bila mendapat tahu cerita buruk mengenai Aril. Mulanya dia tak suka kat Aril, almaklumlah , Aril ni samseng..lagi mau tanya!? ( skrip Johan dalam Cinta Elysa) namun begitu lama kelamaan dia melihat Aril ni baik dan selalu melindungi dia dari diganggu oleh lelaki lain maka berputik la sayang dia kat Aril.. :)

Kisah menjadi panjang lagi, apabila ibu saudaranya menghalau Aril keluar dari rumah, dan waktu itu, Aril nekad membawa bersama Elysa. Aril menjalani kehidupan samseng untuk menyara diri dan Elysa. Elysa tak suka Aril hidup mencari rezeki cara tak elok. Elysa nak Aril cari kerja yang halal dan menjalani kehidupan yang baik. ( Botak botak…ni mesti tak insaf ni buat kerja samseng, kena masuk sekolah budak nakal lagi le ni heheh) . Demi cintakan Elysa, Aril cuba berubah dan mencari rezeki yang halal dan dia menerima segala nasihat dan teguran Elysa.

Aril dan Elysa lari tinggal di sebuah kampung menyamar sebagai suami isteri dan mencari orang yang dapat mengubati kaki Elysa yang cedera. Akhirnya orang yang mengubat kaki Elysa, sedar yang Aril dan Elysa bukan suami isteri, akhirnya mereka disuruh berkahwin.

Aril berjanji akan menceraikan Elysa selepas kaki Elysa sembuh. Kekasih Yasmin, Rashid pula sibuk menjejaki Elysa untuk mengetahui kandungan wasiat Jasman. Apakah yang akan berlaku selepas ini?

Wednesday, October 19, 2011

imageless wednesday

owwhhh hari ni aku amat bz..
nak siapkan rekabentuk database untuk sistem terkini...
mana nak create indexing, foreign key and primary key..
kena buat normalization plak supaya data tak redudancy..
semuanya merungsingkan hati....
bila kena pikir sorang diri..
takder teman nak berkongsi...
arggghhhhhhh...tensen

target hari ni siap semuanya...
boleh release pada anak buah untuk dicuba2..
esok...ada miting pagi dan petang pula..
so, dah takder masa..
tinggal lagi sepurnama...
bos nak balik bertanya...
kena lah bagi khabar gumbira...
tadaaaa.....keje dah siap sepenuhnya...
tinggal bos nak semak saja...
pastu..kena jerkah terkebil biji mata...
mati la......lalalalalala...

chem...sila sambung buat keje anda..
takyah nak berpantun berangkap pula...
buang masa!!!..

Tuesday, October 18, 2011

SIAPALAH saya untuk MENYANGGAHI


~✿..Janganlah terlalu AMBIL HATI apabila ada yang menegurmu..kadangkala mungkin kita tidak berapa setuju dengan TEGURAN mereka itu..tapi, bukankah LEBIH BAIK jika ada yang menegur daripada tiada siapa peduli akan KESILAPAN yang ada tidak kita sedari? Teguran adakala MENYAKITKAN tapi ianya BERNIAT untuk MENYELAMATKAN kamu daripada KESAKITAN yang lebih parah..✿~

Salinglah MENJAGA dan MENASIHATI antara satu sama yang lain,
insyaAllah..(✿◠‿◠)


~✿..Bukan TIDAK SUKA..bahkan jauh sekali ingin MEMBENCI, saya cuma TIDAK KUAT ingin menolak rasa yang kadang-kala menerpa..lantas kerana itulah saya MELARIKAN DIRI kerana saya tahu saya bukanlah SRIKANDI yang TEGUH imannya di hati..saya cuma HAMBA yang kadang-kala jatuhnya tidak diingini, saya tahu amat SUKAR bagi kamu untuk mengerti..andai kamu ingin melarikan diri, tiada lain saya HARAPKAN melainkan diredhakan hati kerana saya tahu RENCANA Illahi adalah sebaik-baik KETETAPAN buat diri..✿~

Lantas, SIAPALAH saya untuk MENYANGGAHI?

Andai ingin MENANTI..janganlah kamu MERAPATI kerana saya pasti MENJAUHI..bukan kerana membenci tetapi kerana saya bukanlah srikandi yang TEBAL imannya di hati..buat HATI yang MEMAHAMI, pergilah di kau mencari REDHA Illahi..terima kasih kerana MEMAHAMI..(✿◠‿◠)

Friday, October 14, 2011

Bibik oh Bibik..!!!




Tetiba aku teringatkan bibik aku...
rindu???
ya mungkin...
sebab sekarang ni susah untuk aku dapat semula bibik macam ni..
yang rajin...
mendengar kata (depan jer ler..belakang tak tau la)
yang cekap buat keje..
dan paling penting...sebelum aku suruh dia dah tau apa nak buat..

aku tengah mencari bibik..
tapi aku takut..
dapat bibik yang sengal..
degil...dan bangang...
paling takut...
dapat bibik yang baik kat depan....langsi kat belakang..
owwwhhh tidak..!!!!

sekarang aku masih memikir2...
perasaan yang sama masa mula2 aku nak amik bibik dulu..
takut...cuak....semua ada....
tapi masa tu nasib menyebelahi aku...
dapat bibik yang boleh diharapkan selama 4 tahun...
kali ni aku tak pasti...

Lalalalaala

baru leh hapdet blog....
setelah seminggu mendiamkan diri...
bukan sengaja menyepi..
tapi dihambat oleh masa dan bizi..
oleh kursus dengan niat nak cukupkan 7 hari...

hari ni masuk opis...
tengok emel2 dan keje2 yang kena take action...
walaupun mood dah kelaut..
dah set dalam mind nak rehat2kan diri...
setelah 4 hari penat meredah jem ke intan..
dan menyumbatkan ilmu2 ke dalam otak yang dah nak penuh...wahhhhh perasan
jadi...landing adalah jalan terbaik....tanpa memikirkan apa2...
walaupun kata buku la tahzan...duduk tanpa buat apa2 ibarat membunuh diri..
tapi hari ini...aku tak peduli...lalalalala

sekian, wassalamu

Thursday, October 06, 2011

Bicara Hati Luka

Tiada lagi indah..
Selain dari siksa dan gundah..
Ibarat patah sayapku..
Terbang jua mencari arah..
Moga kan ketemu bahagia..
Biarpun hati luka bernanah..

Ku kutip sisa-sisa janji..
Yang kau lemparkan..
Biarpun pedih..
Ku terima jua..
Tetap bersarang di mindaku..
Bagaimana bisa kau begini..
Menyulam manik-manik..
Dari airmataku..
Untuk kalungan..
Buah hatimu..

Mampukah mengerti kekasih?
Betapa cinta rumah igloomu..
Nyaman dan cantik..
Nun jauh di kutub sana..
Namun andainya di pindahkan ke arabia..
Ia kan mencair dan hilang sekelip mata..
Tatkala mentari memancarkan cahaya..


aku hanya mampu menemani..kala temanku menitiskan air mata di hadapanku..kerna cinta. dan aku hanya mampu tuk mengatakan...

"saat ini hanya kekuatan jiwa mampu membuatkan ko bahagia...dan anggaplah dia hanya pinjaman dari Allah...dan boleh diambil balik bila2 masa Dia suka"

sungguh aku tidak berada ditempat sahabatku...tapi pengalaman banyak mengajar aku untuk menjadi wanita yang tabah. dan sahabatku....ko harus lebih tabah untuk menghadapi erti kehilangan...kerana ketabahan dan kasabaran seorang wanita boleh mencairkan kekerasan hati lelaki....bukan lagi air mata.




Mood Berangan!!





ini aina....4 tahun....


ini plak ain...7 tahun...

selalu orang akan tegur diorang ni....muka lain ya kak..sorang rambut kerinting..sorang lagi lurus. sorang mata bulat...sorang lagi mata sepet...

jawapan aku mudah jer...





nak seropa tak???? ada la iras sket2...adik ikut saya....pendek...boolat.


kakak ikut bapanya...



senang kan????
so, adil...

yang no tiga ni...kalau tak ikut aku..ikut la

kalo pompuan...

dan

kalo lelaki...


mood berangan.......hahahahah


ikut sapa pun ok...yang penting sihat dan sempurna.
amin..............

Isteri Solehah???!!!!

ADA yang bertanya, bagaimana saya mahu menjadi wanita atau isteri solehah. Adakah perlu warak (kuat beribadat), memakai purdah atau pandai membaca al-Quran?

Wanita solehah ialah mereka yang pandai menghibur dan melayan suami dengan mempersembahkan segala kemesraan, kemanjaan dan cinta sepenuh hati sehingga suami sentiasa rindukan dirinya malah tidak mahu berpisah walaupun sekejap.

Bukan perkara yang susah mahu menjadi wanita solehah. Hanya dengan senyuman yang manis dan menambat hati suami, mereka boleh menduduki carta itu.

Ada yang berkata senyuman isteri yang dilakukan dengan ikhlas semata-mata untuk suami lebih baik daripada menggunakan produk alat solek jenama mahal yang berharga ratusan ringgit.

Pandangan yang mesra dan lembut ibarat celak yang paling indah menghiasai sepasang matanya. Kelembutan dan kehalusannya berbicara seperti pakaian yang paling cantik dipakainya.

Suami mana akan memandang ke belakang apabila isterinya sentiasa harum dan bersih. Malah, aroma itu pasti memikat selera suami untuk sentiasa berada di samping isteri daripada berborak bersama rakan di kedai kopi.

Berapa ramai isteri yang memberikan senyuman manis, pandangan yang mesra dan lembut serta wajah yang berseri-seri ketika mengiringi suami keluar rumah atau menyambut kepulangannya di muka pintu.

Rasululullah s.a.w pernah bersabda bahawa isteri solehah ialah yang menggembirakan suaminya apabila suami melihat kepadanya.

Bayangkan suami yang pulang dalam keadaan letih kerana beban tugas di pejabat ditambah kesesakan jalan raya, isteri yang menyambut di muka pintu menguntum senyuman, wajah yang dihiasi cantik, menolong membawa beg, membuka sarung kaki dan menyediakan minuman untuk menghilangkan dahaga. (betul ker letih di pejabat????)

Memang sukar mencari ciri-ciri wanita sedemikian kerana kebanyakan isteri terutama yang bekerja terlalu terbawa-bawa perangai mereka di pejabat sehingga suami tidak diberi perhatian. Akhirnya, suami jemu dan sengaja balik lewat ke rumah.

Kadangkala kita tertanya-tanya mengapa sesetengah lelaki suka mencari pelacur untuk memuaskan nafsu. Tidakkah mereka takut dengan hukum Allah dan risiko jangkitan penyakit yang boleh mereka dapat.

Sebenarnya, sesetengah lelaki gemar mencari perempuan lacur kerana mereka mendapat layanan kelas satu ketika bersama wanita berkenaan. Mereka tidak mendapatnya ketika di rumah apatah lagi isteri yang terlalu sibuk dengan kerja sehingga mengabai nafkah batin kepada suami. (cer pelacur tu jadi isteri????..kalo nak istri layan macam pelacur kena la sediakan 4 bibik kat rumah....baru istri leh fokus untuk tuuuutttttttttt!!!!!!...pastu pelacur tu solat ker????..kalo suami sanggup tanggung dosa leh la...)

Mungkin ada yang berkata, wanita lacur memberi layanan kelas satu kerana mereka dibayar atau mendapat tip.

Adakah isteri juga mahu suami memberi bayaran kepada mereka semata-mata untuk mendapatkan layanan kelas satu? Jika isteri mempunyai pandangan sedemikian, jangan melenting jika dikatakan mereka juga sama dengan pelacur. (no..!!!! cuma minta suami jujur dan setia jer....senang kan???? pahala pun dapat kat suami)

Layanan isteri kepada suami tidak perlu kepada unsur kewangan. Sebagai ketua rumah tangga, suami perlu menyediakan keperluan kepada isteri termasuk makan minum, pakaian, perhiasan dan belanja isteri.

Jika perkara ini dilaksanakan, apa alasan isteri untuk tidak memberi layanan kelas satu kepada suami. (eheemmmmm....tapi istri pun sumbangkan duit juga untuk rumahtangga...so, apa alasan suami pulak???)

Beruntung isteri yang tahu melayan dan menghiburkan suami kerana selain mendapat kenikmatan, mereka juga mendapat ganjaran pahala daripada Allah.

Isteri yang sengaja enggan melayan nafsu suami akan dilaknat malaikat kerana tidak menunaikan tanggungjawab sebagai suri rumah tangga. (macammana kalo suami tidak melayan nafsu isteri....tapi melayan nafsu orang lain/sendiri??? aku baca tak berdosa...kalo isteri tak melayan jika suami tak minta..betul ker????)

Kajian mendapati suami yang mendapat belaian dan kasih sayang isterinya akan cemerlang di tempat kerja dan masyarakat. Mereka tidak memerlukan apa-apa lagi melainkan isteri di sisi.

Mungkin ramai yang tidak percaya bahawa semangat suami lebih tinggi jika mendapat kasih sayang isteri. Suami manusia biasa, walaupun segagah atau segarang mana mereka, jika dimanja atau dibelai, mereka ibarat harimau jinak.

Justeru, isteri perlu mempunyai teknik atau kaedah untuk memikat suami, bukan semata-mata wajah yang jelita atau harta yang banyak.

Bayangkan ketika kecil, anak mendapat perhatian dan kemanjaan ibu bapa, tentu anak membesar menjadi manusia yang baik. Tetapi jika tiada kasih sayang ibu bapa, anak pasti membesar sebagai manusia yang tidak terkawal.

Oleh itu, isteri perlu faham, walau setinggi mana pangkat, kedudukan, harta dan darjat mereka, jangan lupa memberi kasih sayang dan kemanjaan kepada suami. Senyuman, kemanjaan, pakaian dan haruman adalah senjata untuk memancing manusia bernama lelaki.

sumber : HMetro

Zaman sekarang...wanita solehah belum tentu boleh menjamin suami bahagia dengan kita. kalu dah nama lelaki....tetap lelaki. tak caya....cer tengok Tahajjud Cinta.....bahagiakah????? mungkin luaran tetapi dalaman..siapa tahu????

kadang 2 aku pelik gak...macammana kalo suami ada 4 anak....orang gaji tak disediakan....isteri bekerja untuk membantu suami yang kadang2 mampu kadang2 tidak...suami pulak balik rumah landing depan tv..tengok tv..makan berhidang...pastu tinggal camtu jer...pastu layan hp...
nak salahkan isteri ker kalo isteri takde masa nak bermanja2...kalo anak istri jaga, rumah isteri kemas, makan isteri sedia..baju istri lipat/iron???
mana pulak peranan suami??? pegi keje jer ker...

bukankan tugas istri hanya melayan suami dan MENGURUS rumahtangga...
MENGURUS bukan buat kerja....mesti ada pekerja bawahan. kalo buat kerja...sumbangan ikhlas la tu. so, tidakkah suami tu kena bertimbangrasa untuk membantu isteri....kalo dia mahu dilayan seperti raja...isteri pun nak juga seperti permaisuri. isteri dengan ikhlas membantu suami...dari sumber kewangan...so, suami pula kena juga bantu isteri dari sumber tenaga kerja. adil la kan?????!!!!!!!

memang la pelacur tu layan kelas 1...tapi cuba lelaki amik pelacur tu jadi isteri...dah ada anak222....dengan suami yang malas nak membantu...kelas 1 jadi tak ber'kelas' la lepas tu.

memang kita wajib taatkan suami..tapi bukankah sebaik2 manusia/lelaki adalah orang yang berbuat baik dengan keluarganya. bukan lelaki yang mencari layanan luar jika tidak berpuas hati dengan isteri sendiri. dalam islam kan dah diajar cara2 menegur isteri...ikut langkah dulu..kalo rasa tak boleh nak dibentuk..lepaskan cara baik. bukan dengan cara pergi makan luar... dosa pun dapat dengan maksiat...hati istri pun sakit. hati ada puasss?????????...puas sekejap jer kan???? pastu...meraung tak berenti2.

aku no komen...sebab aku ni bukan solehah sangat pun....baru nak blaja2 menyolehkan diri sendre....tapi aku cukup pantang tok nenek kalo orang lelaki macam ni....kalo salah sila tegur...bukan treeettt treeeettt treeeettt kat luar...okeeeyyyy!!!!!!!!....

hidup kita bukan lama kan??? kita ada keturunan ada zuriat...kalo kita buat kat orang...esok2 kalao kita tak kena....keturunan kita kena...atau keturunan kita mewarisi bakat melukakan hati orang dari kita...nak kerrrrr????????

p/s : ober plak hari ni....

Wednesday, October 05, 2011

C-SecT




p
aku tengah menghitung hari...
lagi hampir 5 bulan...
sungguh takut...
nak beranak cara c-sect
walau dah berpengalaman 2 kali..
tapi c-sect amatlah ngeri...
rasa cam nak mati.

tapi bila dipiki2kan...
mati beranak ni mati syahid..
aku redha ja la..(ober kan???)
yang penting sebelum mati leh tengok muka anak...
hahaha

takmo cakap banyak2222...
aku seriau...orang potong2 peroot ni..


p/s : pas ni ikat tros la...

Tuesday, October 04, 2011

BiziBody


tajuk hari ini adalah busy body..
apa makna bizibodi murid????
bukan yg kuruskan badan tu ya...
tapi yang set2 kuruskan pahala tu..
itulah bizibodi tak bertauliah..
ngok ngek btol..

aku heran gak..pesal kena ada sang bizibodi kat opis aku ni...
kenapa sibuk2 nak jaga tepi kain orang..
sibuk nak amik tahu hal orang..
sibuk nak cari pasal dengan orang...
sibuk nak cari keburukan orang..
pelik2222..
aku tak kaco hal ngko...sila ngko jangan kaco hal aku..
walau aku tahu perangai ngko..
dan aku dah disuruh berhati2 dengan ngko...tapi aku masih terima ngko sebagai kawan aku..
so, jangan nak cari pasal okeeesss!!!!!!!

sebenarnya orang yang pendengki ni adalah orang penjeles...
jeles la tu.....
so, orang2 jeles macam tu kita kena abaikan jer..
dah peel dia camtu...nak buat camno kan???
redha jer la
harap2 dia berubah lah nanti..
nak cari perhatian..nak dapat publisiti...nak cari glamer..
bukan dengan cara jatuhkan orang lain...
berdiri la dengan kaki sendre..
jauhkan kontrobasi..

mulai hari ni kena berhati2...
musuh dalam karpet bawah meja aku ni banyak...
tunggu jer nak taburkan habuk2 kat periuk nasik aku..
tunggu!!!!!
orang camni kan leh hidup senang...
nak hidup senang camner kan??? kalo hati dah itam.


p/s : harap2 aku tak jadi macam tu....nak kipas2 bos. baik aku kipas diri aku sendre.

Monday, October 03, 2011

Hari Ini

arggghhhh..sakit kepalaku hari ni..
mula2 nak kena siapkan kronology sistem tuuutttttt!!!!!!
nak tergedik2 hari ni...
ok...by the time b4 lunch aku dah siapkan dan emel...
walaupun kol 10.00am sampai 12.00pm aku kena gi miting...
tapi aku pulun siapkan demi tugas (wueeekkk!!)..
padahal takut kena pancung...itu sebenarnya.

after lunch...dapat emel puaka lagik..
kena siapkan laporan pegi miting pagi tadi..
banyak cikadak sungguh...
maka siaplah aku laporan tu...b4 kol 4.00pm...
emel...zasssssssss..sepantas kilat.

pastu dapat call..
sekarang juga u emel pada si polan...
setup date for miting dotdotdot...
sekarang JUGAK!!!
see....how aku bosan..
last2 sekarang aku update crita criti..
emel...pasni..lepas asar..dapat ilham lebih sket..
baru leh karang ayat dengan ikhlas...suci murni.

then...perbualan ala2 hangin ribut taupan
bos : kertas cadangan tu bila nak siap?? dah lama tak siap2 lagik???
aku : dah siap..pindaan yang dibincangkan telah dimasukan(ayat skima...penuh getaran -takut)
eh!!!!...saya bukan buat itu jer...banyak lagik kertas nak kena siapkan.(aku menjawab dalam hati)
bos : design dah siap????
aku saya tunggu bos chow dulu baru saya buat design dengan tenang(juga jawapan dalam hati)
ikut jadual pertengahan oktober...-(padahal minggu first oktober dah kena siap..mati ler aku)
bos : ok la kalo camtu..


aku stop dulu...solat...pastu nak siapkan emel.

bye...

p/s : harap2 gaji naikler....penat dah aku ni..macam keje kat swasta.

Kenapa Wanita Sering Menangis????

“Ya اَللّهُ, mengapa wanita sering menangis?

Jwbnya: Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakan ia sbg makhluk istimewa,
KU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,
KU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,
KU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
KU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah,
KU beri dia naluri utk mencintai anak2 dlm keadaan apapun,
KU kuatkan batinnya utk ttp menyayangi walau dikhianati oleh teman,
walau disakiti oleh “orang” yang ia sayangi
Wanita mahluk kuat,
tapi jika satu saat dia menangis itu kerana KU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

“WANITA itu ISTIMEWA” ♥