Thursday, June 04, 2015

Wajah Dua Muka

Aku lah orangnya yang sering dilihat ketawa
tapi teresak dihujung bantalnya
aku lah orangnya yang sering terlihat gagah
namun hakikatnya terlalu lemah dalam mujahadah
aku lah orangnya yang sering berpesan kalian baik-baik sahaja
sedang hidupku sendiri bergelumang derita

pada satu sisi diri aku
selalu ada sisi yang satu lagi
jangan pernah engkau puji aku apa kebaikan pun yang terlihat
kerana engkau tidak tahu apa yang dicatat oleh malaikat
kerana engkau tidak tahu apa yang mengikat dan terikat
kerana engkau tidak tahu...jiwa yang terdampar

pada wajah nan satu itu ada dua muka
sungguh yang baik itu dari Tuhanku
sedang yang jelik itu baru lah aku..




No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...