Sunday, June 14, 2009

Citer Hari Sabtu...

Salam,

Dah lama rasanya tak update blog aku ni...tak sempat + takder masa + takder idea. Seminggu ni keje aku asik miting dengan diskasyen...pastu kena marah..huhuhuh...seksa sungguh. Tapi dah imun dah...kena marah pun dah tak heran..buat jer ler apa yang patut..ibarat mentimun dengan durian la kita ni...digelek pun kita kena....menggelek pun kita yang kena. Nak buat camner....

Cuti skolah dah nak abis..aku tak sempat bawa ain g jalan-jalan lagi. Yo ler..minggu lepas kalut dengan ain demam..minggu ni plak..aina sakit prot...camner nak jalan. So, tanpa planning apa-apa..aku dengan papa decide nak bawa g petrosains. Ntah paham ke idak kalau ain dan aina tengok pameran kat situ. Lepas breakfast kami pun bertolak...bawa apa yang patut untuk perjalanan sehingga ke petang.

Sebelum sampai ke KLCC, sempat papa bawa kami gi Jalan Ipoh, beli batu dulu..pastu gi stor kedai..angkut sendiri batu ntah apa nama ntah. Penuhla hilux dengan batu batan tu. Dah puas menyoping batu, kami memulakan agenda sebenar ke KLCC. Mula2 aku takut gak ilang batu tu..maklumla..kotak dok terpampang kat bonet belakang...Parking plak kat tempat yang tak boleh nak dijengah selalu..tapi bila difikirkan balik..saper la nak curi batu batan dalam kotak tu..berat gila nak angkat...Kalau ilang pun halalkan jer ler...sapa suruh nak tinggal kat situ..kan????

Ramai giler orang beratur nak beli tiket dan masuk ke dalam petrosains tu..beratur punya beratur dapatla tiket kol 1.30pm, tapi bypass helicopter simulation. takper lah...kalau nak tunggu helicopter tu..tiket kol 4.30pm lak. lagi la lambat...papa pula sibuk dengan telefon...tepon pekerja2 kat AG dengan umah. Hurrrmmm..ntahla..bila la papa nak rileks sket..aku pun tumpang serabut tengok tahap kesibukannya yang melampau...keje sampai tak leh nak cuti. Kalah menteri la plak...

Penat juga masuk jalan2 dalam petrosains ni...kalau zaman budak sekolah dulu bestla camni..dah berumur sket ni..macam tak cun lak nak gi tengok benda2 camni..Ain dengan Aina pun bukannya paham sangat...seronok main kaler2 jer..yang pelik2 tu langsung tak nak tengok...dengar bunyi lain sket jer..dah takut. Last2 aku lak yang try itu ini..maklumlah...zaman muda2 dulu tak boleh nak tengok. heheheh...layan jer ler...kang mambazir lak duit tiket aku tu.

Punya la penat berjalan..sampai kat pelantar minyak...menonong jer kami tanya staff kat situ jalan keluar. Malas dan nak tengok apa yang ada...kol 3.30 pm kami dah keluar dari KLCC. Nasib baik batu bata kami selamat. Heheheeh...risau gak tadi. Papa nak gi kilang kayu lak ni..Hari ni kami merangkap..jalan-jalan dan teman papa keje..nasib badan la...Sempat singgah petronas menunaikan perkara wajib dulu. Kilang kayu lak kat Batu Caves sinun...jalan MasyaAllah..punya lah jem..1 jam kami kat jalan...nasib baik puteri2ku dah tertidor ..kepenatan la kot. Kesian lak aku tengok. Agak sejam juga kami tunggu papa dalam kete...maklumlah papa nak kena check meja dan perabot yang nak dihantar ke site esok...so, sebelum perabot2 tu dihantar...papa kena jadi QC la dulu...takut tak pasai2 kena angkut balik plak perabot tu. Jauh juga perjalanan aku hari ni..

Balik dari Batu Caves ..trus ke Seri Kembangan lak..antar batu bata tu..kang indon2 tu takder keje la plak..hehehe..makan gaji buta plak nanti. Sempat gak aku meninjau apa yang patut kat rumah Seri Kembangan tu. Aina plak tetiba nak makan KFC...apa lagi kami cari la KFC yang berdekatan...malas nak masuk JJ, kami pegi sebelah JJ...hehehe...KFC Petronas. Kalau masuk JJ kang..sampai malam la aku kat JJ tu...nak main itu ini..duit pun melayang gak nanti.

Penat btol hari ni...tapi penat-penat pun sampai sekarang kol 2.30am aku tak ngantuk lagi...dah berapa citer tv aku dah abis nengok...sampai le aku update blog ni...Mata dok segar bugar lagi ni...esok ada planning lain lak ni....tengokler gambar2 journey aku hari ni...banyak yang lupa nak amik..excited lebih...tak teringat nak snap apa yang patut...


Walaupun gambar ni blur..aku tetap nak letak gak..bukti aku gi sana...hhahahahhaha


3 beranak sehati sejiwa


Masa ni Ain & Aina takut nak bergambar...dok jeling-jeling kat dinasour belakang tu..aku nak fokus pun payah...


Pemandangan hutan dolu-dolu


Para saintis tengah mengkaji + buat eksperimen


Acara menahan bebola dari jatuh


"Apa lagi aku nak uji ni"

Penat tapi tak ngantuk...tengok movie jer ler...

2 comments:

  1. wah mcm best je petrosains tuh..

    ReplyDelete
  2. Best..tapi penat nak jalan...lagipun dah remaja-remaja cenggini..malas la nak jalan2 buat ujikaji...

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...