Saturday, June 06, 2009

Kerja dan Hindustan

Dah lama tak update blog aku ni...tak sempat. Nak taip sekarang ni pun dah rasa lenguh-lenguh tangan...Nak pandang skrin notbuk ni pun rasa dah nak pitam. Sepanjang minggu ni aku penat giler...Bukan saja penat fizikal..mental pun penat gak. Kenapa la futsal takder minggu ni...kalu tak boleh la aku g menyepak bola lepas tensen..cehhh macam terror. Main badminton pun boleh skali jer minggu ni...yang lain dok melekat kat kerusi aku ni..kalau empuk takper la juga...Ntah3 kerusi aku pun sibuk suruh aku bangun...kalau la kusi tu leh cakap.

Plan-plan cuti ni nak ajak famili aku g shoping kat mana2 pun...hajat2 hati nak tinjau kete idaman aku. Heheheh...angan-angan. Pastu dah plan cantik nak g serenity spa dengan azzah...nampak cam tak jadi jer. Masing-masing dok mengelupur dengan keje. Hai....tensen aku. Nak tunggu keje siap...nampak gaya..sampai aku pindah kementerian la ...keje aku tak berenti. Nampaknya cam tu lah. Sabaq2222...nak dapat rezki yang berkat camtu lah....

Tapi yang aku peliknya takder ler plak lemak-lemak aku ni nak melarikan diri...makin tepu adalah. Nampaknya kesibukan dan ketensenan aku ni hanya akan beri aku 2 pilihan....makin menguncup or makin mengembang. Makin tensen lagi le aku makin selera...konon2 nak lepas geram..tapi yang jadi mangsanya aku sendre..huhuhu. Adusssss....nasib..nasib...

Minggu ni adalah minggu paling serabut dalam idup aku..Rasanya tak pernah aku seserabut ni lagi. Hahahhaa...ya la..dulu kalau tensen pun sempat la aku g jalan2 dan shoping2 untuk terapi jiwa...kali ni jangan kan nak jalan2 nak shoping pun takder napsu...tapi bab makan makin bernapsu...sempat plak aku order cheese cake dari farid...ni ha picturenya...




Yang ni plak buku-buku aku yang aku memang beli dengan niat untuk membaca..dan sampai sekarang tak sempat2 nak baca lagi. Letak kat opis konon-konon kalau ada masa free boleh la aku baca...tapi nampak gayanya, cam nak jadi tukun jer buku aku ni..ishhh bila la aku nak baca buku2 ni...Hobi aku membaca buku-buku HM Tuah pun dah macam nak terkubur jer ni dek kerana kesibukan yang melampau..



Minggu depan aku dah atur sesi2 presentation system2 aku...nampak gaya sibuk lagi la minggu depan ni. Bukan apa..nak tengok dulu sebelum ' ' in the box tengok..hahahaha...kang kena bambu lagi. Tapi tengok gaya jumaat lepas macam dah insaf..harap2 keinsafan tu akan memberi cahaya dan harapan baru untuk projek aku..Aminnnnnnnnnnn...

Dalam dok sibuk2 keje ni..aku nampak la juga manusia-manusia yang suka mengambil jalan mudah untuk menuju puncak ala-ala akademi fantasia tu..dengan harapan ada orang akan afundi diri dia. Pelik-pelik...nak amik jalan shortcut pun...tengok-tengokla orang yang penat menebas hutan nak buat jalan tu. Tapi tak per..kita tengok dulu rentak manusia-manusia tu...bukan aku nak sangat glamor ala-ala bintang tu...lagi seksa mental aku nanti...tapi geram tu ada la sikit2. Macammana tak sakit hati..kalau yang buat keje 2 bulan orang tak pandang tapi yang buat keje 2 hari kena puji melambung...pastu siap meng'up'kan diri sendiri lagi. Kesian team aku...nak buat camner...kerja di belakang tabir.

Belom sempat siap projek aku ni...bos dah bagi projek baru lak kat aku. Rasa cam nak pinjam jer tangan tokong indu dan otak mr sifu. Supaya aku boleh buat lebih pantas macam yang bos nak. Haiiiiii...heran + pelik...kenapalah aku juga menjadi mangsa..padahal banyak lagi SA lain yang keje dah nak siap dan tak fikir banyak cabang. Tapi mana aku tau kan...ntah2 aku jer perasan keje aku banyak..hahahahah..takper..anggap ini satu cabaran...chaiyok chaiyokkkkk...help!!!help!!!!....

Boring lah asik tulih pasal koje jer..baik aku citer pasal hobi aku ni...Sejak dua menjak ni aku asik layan citer industan jer...tambah2 sejak ada chanel mustika ni...walhal aku rasa ni hobi aku masa bujang dulu...pastu lepas kawen aku dah tak berminat tengok citer camni. Pelik gak...layan jer ler..lagipun citer chanel lain pun tak best gak. Kalau dulu aku suka tengok citer industan ni pasal aku suka layan peeling aku ni..kalau time sedih aku nangis gila2..yo ler..amik kesempatan nangis untuk masalah aku sama..hahahah..jiwang kan??..Sekarang ni tengah tengok citer Dhadkan lak ...padahal rasa dah 10 kali aku tengok citer ni..CD pun aku beli...tapi aku tetap suka tengok citer ni. Layan jer ler...dah memang best...takder ler gaduh dushhhh dushhhh macam citer industan lain.

Minggu depan aku nak main badminton hari-hari...target aku...

1 comment:

  1. hurm..sian kawan aku sorg neh. Tekanan dah hidop. Padahal dulu diolah paling ceria. hahahaha
    sabar naa, dugaan hang neh
    kot22 dpt APC ka, aku tumpang tunjuk jek la pakai jari nak makan apa..hehehe...hang banje aku laaa

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...