Saturday, March 13, 2010

FIL & MIL

Hari ni father in law aku nak datang. Sekali dengan mother in law (mak mertua tiri sebenarnya). So, apabila diinformkan ketibaan mereka adalah dalam pukul 7 petang, maka aku mendecidekan diri untuk memasak bagi dinner. Selalunya dolu222..kalau diorang datang aku gi beli kat kedai jer..takut tak sedap. Tapi sekarang aku dah konfiden untuk masak sendre. Berkat pujian yang kerap kali aku terima apabila memasak makanan untuk hubby aku (mengupkan diri sendre la plak..ntah2 nak jaga hati aku jer). Takper aku think +ve...lagipun aku memang cukup konfident ni..huhuhu.

Jadi tanpa membuang masa, aku pun menyetat kete dan menghala ke Pasar Borong Selangor...yang mana hanya terletak tidak sampai 1km dari rumahku ini..tersangatlah dekat. Dan resepi aku malam ni adalah :

Siakap tiga rasa
Ayam goreng kunyit
Tomyam Kung
Kailan ikan masin

Bila sampai ke rumah...aku meng'on' laptop dan mengechek facebook, walaupun jarum jam sudah menunjukkan angka 6.30pm. Angin malas tetiba jer meniup2 ke hatiku...kejap lagi jer aku masak...bukan payah sangat pun.. bibik dah potong semua yang perlu..aku main campak2 jer..ala2 chef wan.

Okeylah..aku nak masak dolu..kang orang sampai muka aku sememeh jer...tengok menantu macam hantu dapur. Terus kredit kurang.

Hopefully...hidangan aku sedap macam kat restoran Rak Thai...


No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...