Thursday, November 08, 2012

Kisah Khaleef

nak panggil khaleef....taknak ammar. kot2 jarang sakit dah pasni.


salam..
lama tak hapdet. fuhhhh!!!berabuk. macammana ni la kalau bukan blogger tegar. ni namanya blogger lalang. suka2 ati bila mau muncul. huhuhu.

minggu lepas aku mc seminggu. ammar sangatla tidak sihat. kali ni ku try tak pegi jumpa paed kat pusrawi. kalai gi sah2 kena berkampung kat wad lagi. enggak mahu sihhh!!. penat. so..bila dah tak warded..ku kena la berulang ke spital. hari2. check paru2 dan pernafasan serta oksigen dia. pagi2 kena buat fisio...amik neb...bagi ubat. 6 jam sekali. so..akulah nurse..akulah ibu. gilerrr. takyah amik course nurse...trus jadi nurse. segala nama ubat pun ku dah hafal. tapi yang paling tak best bila ammar terpaksa amik antibiotik paling kuat untuk baby. kesian anak aku. ujian tuhan kan....kena lalui dengan redha. sebagai ibu.aku kena kuat dan tabah.

baru senin lepas antar neseri...hari ni ammar kena lagi. gara2 tertelan muntah sendiri semalam kat neseri. masa aku gi time lunch...aku tengok cikgu dah kalut2 kat tempat dia. aku masuk jer tengok ammar dah lencun dengan muntah sendiri. tilam..napkin..baju 3 lapis.bantal semua kuyup. cikgu kata ammar muntah tersembur. dah la tu masa tu dia tengah baring pulak tu. kesian anak aku. macam tu ler kalo kita bekerjaya...anak terpaksa diserah pada jagaan orang. so..nak tak nak kita kena terima...marah boleh tapi kena pandai caranya.

aku tengok ada botol susu...dah habis. cikgu. dia kata...dia baru makan bubur pastu nak susu. so...cikgu dia bagi. mesti overload anak aku ni. biasanya lepas bubur...aku akan bagi susu 2 jam lepas tu. takkan bagi terus. tapi biasalah neseri...nak tutup mulut baby...sumbat jer la. tapi ku tak marah pun..ku cakap elok2..."ina pasni kalo dah kasi bubur...jangan kasi susu tau...tunggu 2 jam". gila aku bersabar.

so...hari ni..ku kat umah lagi ni. pas fisio dia..mandi...bagi ubat..amik gas...kasi makan..terus tido dulu. ku nak siap2 nak masuk opis. tak sedap ati amik mc lelama. kang trus kena benti keje. nasib baik gomen...kalau private lama dah ku kena tendang. huhuhu.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...