Friday, January 03, 2014

Day 1 and Frozen

Salam semua...mornink!!!

Semalam adalah hari pertama aina ke sekolah...pagi2 kol 5 aku dah bangun siapkan sarapan dan bekal. simple jer. juz buat mee goreng.  kol 6 aku dah kejutkan budak2 tu bangun bersiap2.  alhamdulillah..mungkin mood aina masih baik..sekali kejut dah bangun. time paling penat masa nak siap2kan diorang.  aina baju dengan kain masih lagi kita kena tolong pakaikan.  kalau suh dia pakai sendiri...susun kain tu mau ke tengah atau ke belakang.  baju pulak nak buka butang pun tak gheti lagi.  so..agak mencabar la pagi2.  nasib baik kakak dia si ain rajin membantu.  pas dia siapkan diri dia sendiri...dia tolong pulak siapkan adik.  tahun ni aku berazam nak kuar rumah before 6.50am.  konon2 nak elakkan jem.  hopefully azam aku tercapai everyday. hehehe.

sampai kat sekolah aina dah mula tarik2 tangan aku...nak melekat.  kakak dia dah berdesup hilang lepas jumpa geng.  adik terkontang kanting sorang2.  kesian pulak aku nengok.  muka aina dah cuak giler.  tapi aku tengok dia kontrol diri supaya jangan termenangis.  sebab aku perasan air muka dia. mujur hati dia sangat keras.  leh tahan. kalo tak jenuh berdrama aku semalam.

aina hari pertama sekolah.  alhamdulillah..dia sendre memilih nak pakai tudung.  tiada sebarang paksaan.  40 kali aku tanya betulke nak pakai tudung....40 kali juga dia jawab ya. so..aku beli..pas ni pakai ya nak
 aku tunggu kat sekolah tu sampai la diorang balik dari sekolah.  time rehat..aku dah siap bekalkan mee goreng.  jadi tak perlu aina nak beratur panjang2 beli makanan.  aku tengok dia bawa jer bekal makanan dia then cari port untuk makanan.  alhamdulillah...bab2 makan aku dah setel.  masak jer bekal.  habis citer.



hadiah tahun baru




Habis sekolah...aku mula3 plan nak bawa diorang masuk opis.  buat keje sket.  tapi one of my opismate cakap..mood bos tak ok. so...daripada aku bawa anak2 aku memekak kat opis tu dengan mood bos yang tak ok...baik aku bawa diorang gi berjimba2.  so...check gsc online...ada plak citer frozen kol 2.30pm.  so...book online...kol 2  berdesup gi alamanda.  mujur sempat.  eceh..macam la jauh sangat kan?????

sekali lagi syukur dapat menyempurnakan hajat anak2 aku yang tak kesampaian masa cuti sekolah hari tu.

balik dari tengok citer frozen..lepak RASA jap...amik ammar..balik rumah.  terbungkang pasal sakit kepala. 

begitulah cerita aku semalam....
hari ni masuk opis balik...pasal takut bos marah.







No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...