Monday, August 04, 2014

Barang baru Vs Secondhand

tajuk biar gempak...walau isi haprak
huhuhu..

dalam hidup ni ada macam2 ragam manusia..
ada macam2 kehendak..ada macam2 keinginan..
ada yang tertunai..ada yang tidak..ada yang memaksa diri untuk menunaikan walaupun tidak seperti yang diinginkan.

aku???
kalau inginkan sesuatu..aku suka barang yang baru...barang yang direct dari kedai...terus jatuh ke tangan aku.
kalau rosak atau buruk biarlah di tangan aku.
kalau rasa dah bosan....ku tukar jer dengan barang baru...bukan belagak...bukan poyo..bukan eksen.
tapi memang dah cara aku...aku tak suka barang bekas orang....takut!!!
agak2 macammana cara dia guna...kenapa dia nak jual...mesti bersebab...bukan suka2.
kalau barang tu berkualiti...baik..sedap..buat apa orang tolak kan??!!!

ada orang pulak...suka benar barang2 secondhand..
luar nampak berkilat...masuk dalam bersepuk2 kulat....
takperrrr....janji nampak wooowww dari luar...
bergembon2 pun ok....janji orang tengok....buntang biji mata.

ikut suka la...ikut kemampuan.  tapi jangan menjerat diri sendiri.  menyesal sampai ke mati.

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...