Friday, October 27, 2017

Selamat Hari Raya Aidiladha

Assalamualaikum..

Rasanya tak terlambat lagi untuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya AidilAdha 1438 di blog aku ni..

raya yang paling simple...paling sedih..paling suram aku rasa.  mana taknya...tahun lepas pada tarikh 11 Zulhijjah 1437, ibu aku pulang ke pangkuan Ilahi....tepat jam 1.27 pagi.  hari raya tahun lepas aku dah rasa nak balik tak balik sama banyak jer. rupa2nya itu petanda mak akan pergi mengadap Tuhan. tahun ni..aku malas betul nak raya.  malas nak masak..malas nak berkemas bagai..tapi terpaksa demi anak2 tersayang...aku taknak hilangkan kegembiraan mereka berhari raya demi melayan kesayuan hati sendiri.  hidup perlu diteruskan...so..move on!.



gambar hari raya kami 4 beranak.  cuba untuk menghidupkan suasana hari raya di rumah sendiri..walau takde tetamu bertandang. wakakaka.


bab juadah..tak sempat nak tayang dah. nak amik gambar pun tak sempat.  malam raya pukul 1 pagi baru siap masak ketupat dan rendang ayam..pagi2 raya masak nasi ayam.  tu jer la menu kami pagi raya.  nak buat lebih2 kang takde sapa lak nak makan.  kebetulan orang kedah nak datang beraya kat KL hari raya..so nanti petang kami pun nak berangkat ke KL.  berkampung kat Taman Melati rumah kakak satu keluarga...so..masak ala kadar jer la.

dah lama kami tak pernah beraya kat kedah pada raya haji.  seingat aku sekali je kot.  selalunya kami beraya di rumah sendiri di seri kembangan.  maklumlah cuti sehari jer biasa dapat. kalau dapat tambah pun jadi 2 hari jer....sejak pindah opis baru ni...cuti selalu dapat seminggu..tapi bila dapat seminggu..mak pula takde.  terus rasa...seddddiiiiihhhhhhh...

pada yang ada mak ayah lagi...cuti sehari pun balik la ke kampung....sebab bila mereka dah takde...cuti seminggu pun takkan bermakna lagi..

Selamat Hari Raya sekali lagi...
Maaf Zahi Batin


"Harta paling berharga adalah sabar.
Teman paling setia adalah amal.
Ibadah paling indah adalah ikhlas.
Identitas paling tinggi adalah adalah iman.
Pekerjaan paling berat adalah memaafkan.
Mohon maaf atas segala khilaf…."


No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...