Friday, October 27, 2017

Tuhan, I am Done!


Tertarik baca puisi Farah Lee kat atas tu....mula follow dia kat IG sejak ada pendedahan berani mati daripada dia.  sebenarnya aku agak respek dengan keberanian dia meluahkan kata2 walaupun ramai orang kat luar sana mengutuk.  jika kita tengok balik..berapa kerat wanita yang setelus dia berani untuk mencurahkan perasaan sendiri untuk tatapan umum...tak ramai kan!!  

nak melupakan sesuatu bukan senang.  apatah lagi kalau perkara itu telah sebati dalam hidup kita.  semua perlukan masa...ada orang sehari..seminggu..sebulan malah ada yang bertahun.  ada orang..siang ketawa riang..malam menangis bagai orang gila.   tapi percayalah....setiap yang berlaku itu...ada sebab dan hikmahnya. pelangi itu akan muncul sesudah gerimis menimpa.

kadang-kadang nak menang itu tak perlu kau bertumbuk ditengah gelanggang..senyuman juga boleh membuatkan kau menang dalam menangani emosi. senyuman kadang2 boleh membuatkan musuh kau sakit ati.  tak percaya... cubalah!!!!

aku pun pernah melalui saat membebaskan sesuatu yang aku paling sayang.  sakit!!! memang sakit.  tapi kesakitan itu lambat laun akan sembuh.  Untuk istiharkan aku menang dalam pertempuran..itu jauh sekali..tapi untuk istiharkan aku menang dalam menangani emosi...yes aku menang!!  

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...