Tuesday, May 05, 2009

SEPI

SEPI

Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
namun ini hanya ada di bibir
di bibir saja

Aku ini yang bisa mengerti
walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku
biarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Woo.. sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri..

SEPI...
Bila kita ketawa tidak semestinya kita gembira..bila senyum tidak semestinya kita bahagia..adakala..senyum dan ketawa hanya untuk pengubat duka. Selagi kita boleh bertahan..beban itu akan terus dipikul. Adalah lebih baik kita terus berdiam..daripada bercakap pada mereka yang tidak memahami..sebab kadangkala pengertian yang diperolehi, tidak seperti yang diharapkan malah adakala juga lebih menyakitkan.

Hdup ini ibarat putaran roda..bahagia dan derita, suka dan duka silih berganti. Mungkin hari ini kita menangis, besok pula kita akan ketawa. Kerana kehidupan ini ibarat melihat cahaya di hujung jalan..dan kita akan berjalan dan terus berjalan di dalam kegelapan...walaupun adakala kita terjatuh dan tersungkur.

Bersyukurlah..kerana kita masih lagi diberi nyawa untuk menghirup udara di bumi tuhan ini. Walaupun bagaimana corak perjalanan hidup kita...tetapi sekurang-kurangnya kita masih lagi bernyawa untuk mengejar apa yang kita idamkan. Terima kasih Tuhan..Terima kasih di atas peluang yang diberi olehMu..

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...