Monday, July 13, 2009

Aktiviti Beriadah

Dah lama tak masuk citer baru dalam blog aku ni..sibuk sangat akhir-akhir ni. Jangan kata nak update blog..nak buka emel sendre pun tk sempat. So maaflah kawan2 yang aku dengar asik mengomel sebab tak reply emel korang yer. Bukan tak nak..tapi jujur ikhlas..TAK SEMPAT.

Dah 3 minggu rasanya aku tak masukkan citer2 pasal life aku ni. Tapi hari ni aku nak rangkumkan kesemuanya sekali..wahhh!!!!!tak banyak juz nak tulihhh2222 jer. 2 minggu lepas..minggu penuh adventure untuk aku..apa taknya, sabtu n ahad asik berjalan jer. Hari Sabtu, aku g kenduri kawen kawan aku kat Cheras..pastu bawa anak2 gi zoo. Bayangkan aku g kenduri kawen dengan pakaian ala2 nak g merendak di kota raya. Rasanya aku paling janggal hari tu..tapi pedulik hapa..yang penting dpat gak aku belasah nasi minyak sepinggan. sedap betul. Dahler semalamnya tu ada jamuan penerima APC kat opis..nasi beriani sepinggan (time kasihhhh yer). Melanggar peraturan aku minggu tu...makan nasi.

Pegi zoo tu nak memenuhi permintaan anak2 aku yang asik sebut zoo3333...jer. So, agak penat jugaler. Heran juga..apa ler yang budak2 suka dengan zoo tu..binatang dok macam tu juga..takder ler yang ada 5 kaki ker...tanduk 10 ker. Boring aku. Yang bestnyer..naik trem sampai 2 kali. Dulu free sekarang dah kena bayar. Mahal gak. Tapi daripada kena jalan panas2 tu..baikler aku naik trem....


Aksi Ain sorang diri..


Yang ni plak kena berdukung...kalau aku penat ler...15kg beb..


Hari Ahad, tetiba papa ajak gi Taman Burung dan Taman Rama-rama lak. Berjalan lagi. Budak2 suka..aku yang boring. Cuba ler ajak aku gi KLCC ker MidValley ker..best ler jugak. Tapi nak buat camner..permintaan anak2 itu lebih penting daripada permintaan aku. Tensen tol!!!.


Aksi di Taman Burung..


Si Aina menutup lubang hidung dengan 2 jari dek tak tahan bau tahi burung..teknik menutup lubang idung yang paling berkesan..silap2 boleh bawa maut.

Penat beriadah di zoo, taman burung, taman rama2..hari Selasa Rabu Khamis dah demam la plak anak2 aku. Dua2 orang lak tu. Apa lagi..aku pun dah mula kelam kelibut. Nak g keje lagi, malam2 dah tak cukup tido..jaga anak2. Hurmmmm..dasat!dasat!....tapi alhamdulillah hari sabtu semua dah okey semula..tapi minggu lepas aku tak jalan ke mana2 dah..rehat2kan diri aku dan anak2 aku.

Last saturday, aku g besday party anak member aku kat Shah Alam...meriah giler. Jumpa kawan lama..apa lagi macam2 ler citer keluar. Tak sangka..walaupun aku dah lama meninggalkan opis lama, nama aku still menjadi bualan di situ. Btol gak kata pepatah..harimau mati meninggalkan belang..aku berenti meninggalkan nama...hahahaha. Takder pun aku buat apa2 yang cemerlang, gemilang dan terbilang...tapi aura aku masih terasa di situ. Dasat gak penangan manusia bernama chem ni yer. Opppsss...tak boleh panjang lebar ni..kang terperasan lak aku ni.

Sekian sahaja cerita aku pada kali ini..wassalamu

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...