Monday, August 02, 2010

Puteri2ku



kejadian berlaku pada hari sabtu 31 Julai 2010.

ekceli..aku suka sangat tengok gambar ni...
Masa tu time tengok TV..around kol 8pm..
Rasa bangga pun ada..uwwweeeekkk..
rasa seronok pun ada..
sejuk perut aku mengandungkan mereka...

tapi aku tengah susah hati gak ni...
anak2 aku ..walaupun belajar ok..
tapi agama kurang sket.
sampai sekarang..aku tak hantar lagi diorang gi sekolah agama..
dah gi survey kat area equine park...
ada petang dan malam..
plan nak hantar malam...lepas maghrib...
lepas raya kot..nanti bulan puasa kalut dengan terawih plak..



Si Aina- 3 tahun....kalau gi JJ sibuk ajak aku singgah kedai buku...pilih buku. Tapi kalau buku garis2 taknak plak ..siap cakap "buku garis2 adik dah taknak...adik dah pandai"..belagak.

mengira sambil dilihat oleh kakak...konon2nya cikgu ler tu..

tekun buat kerja...kadang2 time aku masak..aku tengok dia masuk dalam bilik..heret beg..bila aku tanya adik nak buat apa, dia cakap "adik nak belajar" Abaikan rambut dia yang lebih kembang dari badan.

Harap2 kerajinan ini akan berkekalan sampai ke hari tua...jangan start masuk darjah satu...aku plak kena ligan dia suh siapkan homework...jaga ler kalo jadi camtu.


Ini plak hasil kerja si kakak....aku suh buat karangan...hehehehehe...padahal masa tu aku tengah layan tv...suh buat karangan tak yah kaco aku....lu pikirlah sendre!!!!

Hasilnyer.....sila lihat dibawah
|
|
|

boleh ler...keje budak 6 tahun...


2 beradik yang bersungguh2 belajar...sorang nak jadi doctor..sorang lagi nak jadi teacher.
yang kelakarnya..kakak nak jadi doctor..tapi bile sebut nak gi klinik jer...menangis macam nak pengsan...
Adik plak nak jadi teacher...tapi suka merajuk dan bergaduh macam gengster kampung dusun..
pening kepala aku kalau sehari suntuk mengadap diorang..
rasa macam ada 10 orang anak.

Apa2pun...aku bersyukur dikurniakan 2 puteri comel..penyejuk hati. Nak tambah sorang lagik tak tau biler...
hurrrmmmm entahler...nak beranak pun takoootttt!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...