Friday, August 20, 2010

Umrah

18hb baru ni hubby aku selamat terbang ke Tanah Suci ...menunaikan Umrah dan Ziarah Ramdhan.  Ramai tanya kenapa aku tak ikut...sebabnya ialah :

  • Bulan Puasa - Takut tak larat sebab first time pegi.
  • Tak sanggup nak tinggalkan anak2
  • Tahun depan la pegi..bawa anak2 skali..
Sungguh sedey semasa menghantar hubby ke KLIA..selama ni hubby selalu outstation..tapi kat Mesia jer...jadi kalau apa2 hal..aku masih boleh cari dia..sekarang jauh beribu KM.  Walaupun hanya 12 hari...tapi rasa cam 12 tahun.  Rindu yang amat sangat.

Harap2 hubby selamat kat sana....tenang menjalani ibadah...semoga pulangnya hubby ku nanti akan menjadi lebih baik dari dari hari2 sebelumnya.  Jangan balik nanti suh aku pakai tudung labuh udah...tak bersedia bang.

Time bebuke pose sungguh sunyi...takder tukang baca doa...time sahur pun sunyi...takder orang nak makan banyak.  Aku pun tak sibuk sangat nak masak 12 hari ni.  Masak apa yang ada untuk Ain sahaja.  Aku??? aku tak makan nasi..jadi aku makan kuih2 sahaja.  Kalau lapar sangat aku makan oat bancuh dengan horlick.  Sebab aku tengah berdiet...jadi makan adalah perlu dikurangkan.  Tapi sungguh sunyi...takder teman nak berborak...nak bergaduh,..nak berebut remote tv...nak gi terawikh.  

Aku tak pesan banyak pada hubby....cuma belikan aku 5 pasang jubah yang cantik..tinggalkan aku duit agar aku boleh berjalan mengisi keboringan sepanjang ketiadaan hubby dan paling penting doakan agar rumahtangga kami berkekalan dan bahagia sampai ke syurga...aminnnnnnnn

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...