Monday, September 27, 2010

Entri Tak lekang dek panas tak lapuk dek ujan...

Fuhh!!!! dah lama tak hapdet blog aku ni...rasa dah bersawang. bersemak samun cam hutan khatulistiwa dah kot.  Orang buat blog..aku pun sibuk nak berblog..tapi masa tak pernah ada.  Asik bz jer.  Kat opis aku jarang ada masa free.  Nak berblogging pun tak sempat.  Baru nak cari idea...tepon dah berbunyi...baru nak dapat ilham...kena panggey.  Tensen!!!  sebab tu aku jarang menghapdet kalau kat opis.  hari ni aku hapdet??? ya! aku berjaya hapdet sebab bos aku sedang sibuk bersama bos besar..jadi kompom takkan ada gangguan fizikal dan mental untuk aku mencari ilham dan menaip sepatah dua di blog aku ini.... huhuhuhu..

Apa nak citer yer...citer raya??? hari raya..aku tak sempat nak bergambar pun. Sekeping gambar pun takder.  Sebab apa??? sebab aku menjadi tukang masak untuk hari raya pertama sehingga raya ketiga.  Sungguh keletihan. Serik..tahun depan takmo dah buat nasik222 ..goreng222 kat rumah.  Penat.  Ramai sangat orang datang..sampai tempat aku adalah di dapur sahaja.  Naseb baik aku bawa bibik.  Boleh jadi tukang basuh pinggan.

Buat pertama kali hari raya, aku balik dari kampung secara berasingan dengan hubby.  Hubby balik naik kete pada 13 September, manakala aku dan anak2ku balik naik flight pada 16 September.  Hubby kena bekerja pada 15 September..jadi tinggallah aku dikampung untuk melunaskan cuti2 dan masa berbaki bersama ibu n ayah tersayang.  Seronok sangat...tumpang masih ada masa.....sekurang2nya aku dah cuba membahagiakan mak dan ayah dikampung.... aku beli peti ais beb..hadiah untuk mak dikampung.  Kopak gak duit.  Tapi bukan selalu...setahun sekali jer..hahahaha.

Ishhh dah kol 2.02pm.  Nak kena start buat keje...en3 akan bersambung bila aku free nanti... babai...cau cin cau



No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...