Wednesday, September 29, 2010

Tuition Ain


Hari ni kol 5pm, aku dah cau dari opis. Lega. sampai umah...tukaq baju trus bawa ain pegi tuition. start bulan september jadual aku akan penuh dengan penghantaran anak.  Setiap selasa dan sabtu aku kena hantar ain gi tuition english. aku amik kat kumon jer. Jenuh gak mencari kelas english area seri kembangan/equine ni.  Satu jer aku jumpa. Ok la. Belasah jer.  Setiap isnin sampai khamis malam plak, kena hantar anak2 ke kelas fardhu ain. asik kejar ilmu dunia jer..aku seimbangkan dgn ilmu akhirat. Moga2 anak2 aku akan sukses.

Mula2 kwn2 aku agak heran gak..pesal aku pulun hantar anak2 aku ke kelas tuition..padahal baru umur 3 dan 6 tahun. Critanya begini...my hubby la yang agak kalut bila dapat feedback dari teacher SRK putrajaya yang anak aku agak lemah dalam english. So, sibukler suh aku cari kelas tuition untuk anak dia...melilau rata aku cari kelas tuition...dah jumpa aku cekup jer...malas ler nak cari rata2 lagik.  yang penting dekat dengan umah  dan senang untuk dihantar dan dijemput.

Sambungan en3......
Semalam aku dah hantar dia ke kelas kumon...ok la aku tengok.  ramai jugak budak2 kecik yang datang.  ada aku tengok budak 4 tahun pun ada....lagi advance mak pak dia. tak kisahlah...pasni aku plak kena spekong kat umah...kalau nak anak pandai english..mak pak dia kena la pandai dulu...mati ler aku...ada sekali anak aku tanya aku "mummy, where's my comb?" ada la aku amik masa 5 minit nak jawab soklan dia..jenuh menyusun ayat...tiba2 aku blur..last2 jawapan aku...."tengok dalam bilik mama atas meja"....heheheh...camner ler anak aku nak pandai kalo mak dia pun terhegeh222 nak menjawab soklan simple camtu.

Nak tengok perkembangan anak aku....aku bagi tempoh dalam 5 bulan...kalo ok aku continue...kalo macam tu jugak...stop dan nak try cambridge english learning centre kat putrajaya plak.  rugi plak...hari tu aku tak survey kat situ dulu.. dah daftar kat kumon baru terpandangkan centre tu.  nak tukaq mau kena marah dengan hubby. 

pasal kelas fardhu ain plak...aku puas ati la...baru 3 kali pergi, anak aku dah boleh hafal surah alikhlas....pastu dari zero dah boleh kenal alif ba ta.......bukan aku tak leh mengajar...tapi penat.  kang aku ilang sabaq..payah plak nanti.  better orang lain yang ngajar anak kita.  macam aku dulu...mak dengan atok aku yang ngajar....tapi aku ok..budak baikkksss....ikut jer...walaupun lepas mengaji ilang ke bendang gi tangkap anak ikan. 

ujan dah lebat kat luar tu....nak sambung siapkan keje plak la....tak baik tol menggunakan waktu keje untuk kepentingan peribadi...insapppp sekejap...

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...