Thursday, January 10, 2013

Panjang Ceritanyeee

Lama tak hapdet blog dengan kata2 yang jela menjela.  takder mood walau banyak cerita.  ala lagipun takder sapa sangat pun nak tau citer aku ni...so suka suki aku jer nak tulis taknak tulis.  ikut mood betul.  kebetulan pulak hari ni bos cuti.. sambil2 check system...dah penin pala...teringat pulak nak meluahkan perasaan.  eh333 ada perasaan yang bersarang dalam jiwa ker aku ni????...

lagi 3 minggu....aku sefamili akan terbang ke oberse.  yesss!!! kira oberse jugakla walaupun takder la 4 musim sangat.  ni kali ketiga untuk ain dan aina tapi first time untuk ammar.  agak2nya camner la gayanya nanti bawa ammar terbang lelama.  time ain dengan aina dulu ok jer....dah besar boleh jalan.  ni masih nak berdukung lagi.  plan asal aku nak gi solo jer...tapi tiba2 en husband nak ikut.  ala..aku tau bukan sebab nak gi sangat...tapi sebab tak konpiden nak jaga ammar yang amat lasak sekarang.  flight dah book...hotel pun dah book.  tak sabar plak nak tunggu hari tu....well....tunggu jer la citer aku nanti,....tu pun kalo rajin aku nak hapdet.  apa2 pun harap2....Attractive.Style.Addict aku akan menjadi dan berkembang dengan jayanya.  aminnn.......

hari ni pun dah hari ke 7 persekolahan...dah dua hari ain dah taknak pakai tudung gi sekolah. sebelum buka sekolah beria333 ajak aku gi cari tudung pengawas.  nyaris2 aku nak tempah online. tapi naseb baik aku terpikir nak gi pasar tani.  mujur ada.  rm8 sehelai.  aku plak pulun beli 4 helai.  sekali start semalam dia dah takmo pakai tudung.  panas katanya.  aku ok jer.  taknak memaksa.  nanti time hati dia terbuka nak pakai tudung dia pakai la sendre.  takder mood aku nak paksa2. kalut.  sempoi kan...malas nak fikir banyak2..ikut suka kamu la nak oiii...

aina pula sejak aku transfer ke smart reader kids seri kembangan tu....nampak ok la sket.  tapi perangai suka merajuk dengan mengamuk tu tak hilang2 lagik. aku pun dah mati kutuk.  segala petua aku ikut.  last2 aku fikir...baik aku buat dono jer.  kalau orang tak layan....takder la dia merajuk.  minta perhatian lebih sangat.  sejak ada ammar ni..makin triple fople dia punya peel.  sampai hari ahad tu dia pukul kaki ammar dengan bantal kuat giler...alasan...ammar ni notty sangat.  hahahah.  takleh harap kalo tinggal kat dia saja.  kena tengok jugak.  nanti tak pasal2 ammar lebam dia kerjakan. 

aku pulak..azam tahun baru ni..nak buat keje dengan jayanya.  no more tangguh mangguh.  nak buat keje dengan lebih tersusun dan berdisiplin..harap2 menjadi.  azam tak jadi pekasam macma tahun2 lepas.  pasal berat badan,...malas nak amik tau dah.  bak kata kawan aku bila aku ngadu makin domuk.."apa nak dikejar nikmat dunia...makin dikejar makin jauh...kejar akhirat...hati dan jiwa tenang" amik ko...kena sedebuk.   tapi betul jugak...nak kejarkan badan slim melim..dosa pulak makin mengembang.  hahaha.  so...sekali lagi..baik aku buat dono jer.  sempoiiiiii.

aku nak gi pekena kopok lekor azah jap....mesti sedap kalo free.


No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...