Monday, September 15, 2014

Kisah Percutian

cuti sekolah datang lagi...haiiiiiii..baru plan nak cuti. tapi tak boleh pasal kena tanggung keje. so..kena berpantang selama 14 hari.  elok habis pantang..maka berakhirlah juga cuti persekolahan kali ini.  hurrrrmmmm..kesian.  baru apply cuti...tengok2 cuti tak diluluskan.  nasib badan.  bak kata bos aku...kalau aku tak terima keje ni...aku jugak yang nak kena buat...so baik ku terima..kena buat tapi dapat duit..wakakakakaka...berbaloi baloi. ni bos aku cakap. bukan aku. so..redha ja la.

kisah cuti sekolah bulan 3 pun tak citer lagi kat sini...bulan 5 pun tak citer lagi.  dah cuti sekolah lain plak..maka berkepamlah gambar2 cuti persekolahan dalam henpon aku ni.  mood nak bercerita dah terjunam ke gaung.  nak cari balik macam payah ja. 

So..marilah kita bercerita mengikut topik...ala2 laporan pergulungan gitu.

Cuti Sekolah bulan 3
Tempat percutian
  • Kampung
  • Penang
    ammar terpegun tengok patung barbies dalam tu @toys muzium

    aneka aukkkk

    monster inc

    mengabadikan kenangan di Hard Rock Hotel
tu la bahananya bila gambar terperam lama. pindah pi pindah mai folder tengok2 ada 6 keping ja gambar dalam folder. pi mana ntah gambar yang lain.  ntah2 sambil pindah sambil delete.  hampes sungguh.  nasib baik ku sedar walaupun terlambat.

kami lepak kat hard rock hotel penang....3 hari 2 malam. best....rasa cam orang kaya jap...walaupun duit dah menipis masa tu. tapi demi penuhi kehendak anak2....aku folokan jer. sekali sekala...nak tido dalam bilik hotel berbalkonikan kolam renang. buka sliding door terjun kolam.  setahun sekali leh ya anak2....setahun 4 kali mak kamu dah takde apa nak jual dah.  lichiiiinnn!!!!!!

gambar ehsan gugel

gambar ehsan gugel

kali terakhir aku pijak kaki ke penang pada tahun 2000.  14 tahun yang sudah. masa tu jadi aweeekkk kilang motorola...assistant engineer.  kang owang cakap operator plak kan....xnak la camtu.   gila dah banyak berubah penang.  malam terakhir kami gi penang street.  gila murah henbeg.  rasa nak kauk ja semua.  aku tengok orang2 kl borong sampai 5 6 biji henbeg...aku pakkal duit dah kopak pasal stay kat hard rock...kalau tak aku pun bedal habis...tiba2 sampai hari ni nyesal...beg prada dengan channel tu aku berkenan gila. tapi sebab takleh nak kurang harga...aku punya ketegaq takmo amik jugak.  last2 padan muka aku. kat sini mana nak dapat rega camtu. 

gambar g padang kota dengan taman rama2 telah hilang.  sadisnya.


Cuti Sekolah Bulan 5

Lokasi Percutian
  • PrimaLand Resort
  • Glory Beach Resort
Percutian kali ni tak dirancang awal.  tema percutian adalah nak jadi hantu air.  so..hotel yang dicari pun mesti la kena mempunyai tempat yang baik untuk sesi penjelmaan hantu air.  pilih punya pilih...aku amik primaland. murah...dan nampak banyak permainan air.  ingatkan hotel baru...pas buking thru agoda baru perasan primaland tu tiara beach resort.  gila tukar nama ja...kemudahan tak tukar.  percutian kali ni kurang menepati citarasa istirehat aku..tapi bagi anak2 aku...tetap yang best pasal diorang leh jadi hantu air sepanjang masa.  cuma aku yang agak penat gila sebab kena folo diorang berenang ke sana ke mari. nasib baik ammar ok.  leh ja folo. paling best time naik slide.  gila sangkut kat bontot.  terpaksa kayuh dengan kaki tangan. lenguh mak.



untuk budak2 rasa cam syurga donia diorang la.  berenang pagi petang.  tapi honestly...kolam renang dia best la.  murah dan sesuai untuk budak.  dari baby sampai dewasa.  cuma kemudahan macam lif ada problem sket.  terpaksa queue..pasal lift ada satu orang ramai. huuuwaaaa..bilik tingkat 5. kalau 1 aku turun ja tangga.  sarapan pulak tak der.  kesian kan. nasib baik aku bawa makanan.  leh la nak sarap...sementara tunggu lunch. 

tapi bila tanya anak2..diorang tetap nak ke sini lagi.  aku kalau diberi pilihan...taknak dah kot.

kat primaland 1 malam jer...malam kedua...sebab cam tak puas jer cuti..cari hotel lain untuk berteduh.  semua hotel dah penuh.  yang kosong kat grand lexis ja.  gila mahal...tengok agoda ada promotion kat glory beach resort.  buking time tu terus masuk.. harga dekat rm300.  bila check in...bilik yang di book tu takde...so hotel gantikan dengan apartment 3 bilik.  gila besar.  tapi dapat free kan...bedal ja la.  puas budak2 ni berlari.  glory beash resort pun biasa2 jer.  cam semut dok tepi gajah...sebelahnya kan lexis.  gila percutian dipinggir hotel mewah. 




permata hati bonda.  demi mu anak2..jiwa dan raga ku pertaruhkan

kat sini pun diorang jadi hantu air. nasib baik dari balkoni apartment aku leh tinjau diorang. ada masa aku biarkan jer diorang gi sendre.  tinjau dari balkoni.  jerit2 macam mak tarzan suh naik. tak kuasa aku nak tunggu diorang berenang lama2.  penat wehhhhh!!!!

so...cuti bulan 9 ni...aku takde tempat nak pegi.  plan asal nak balik kampung.  tapi disebabkan cuti dibekukan...maka berkampung la aku kat opis menyiapkan tugasan yang tergendala.  baru nak tinjau tempat2 best esok..bawa diorang gi jalan2 cuti mata..sambil2 cuti poket.

sekian, kisah cutiku.


No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...