Tuesday, September 08, 2009

Cerita 6 Hari

Salam,

Dah banyak hari tak update blog aku ni. Dok tagak2 dari ghetu lagi. Aku tetiba malaih. Padahal kalau boleh banyak yang nak diceritakan. Bermula dari hari khamis lepas, aku bawa bibik dan anak2 aku g berbuke kat Ani Sup Utara..pastu gi cari baju melayu pulak kat Mydin. Bukan aku punyeeeeerr...bibik yang sibuk nak bawa balik Indon. Pilih punya pilih dapatler sepasang, baju melayu kaler ijau. Pastu bibik aku beli sejadah 2 helai. Semua tu sebagai buah tangan nak bawa balik ke Indon.

Gambaq interior Ani Sup Utara...

Hari Jumaat plak, aku teman kakak aku berbuka pose kat Alamanda. Kesian my sister, balik dari kelas (UKM) jalan jem lak tu. Rumah plak nun dekat Taman Melati, Gombak. Aku ajak berbuka kat umah aku tak nak...nak berbuka kat luar. Kami sampai Alamanda dah kol 7pm. Tunggu solat maghrib dulu...pastu gi cari makanan. Mula2 plan nak makan nando's. Tapi orang ramai sangat..meja penuh. Tunggu gak dalam 15 minit...tapi takdak sapa pun yang berganjak. Last2 cari claypot ikan masin dengan tomyam campuq kat Rasa. Nak snap gambar malu kat kak aku. Maklumler kak aku ni bukannya suka sangat blogging ni..kalau dia tau naya aku.

Hari Sabtu...hari ni hari paling penat. Aku gi membasuh rumah baru. Penat giler...pakai plak baju itam...tukaq jadi kelabu..habuk banyak sangat. Siap pakai topeng lagi. Rasa sesak nafas. Sambil2 basuh..sambil2 berletiaq. Orang buat gheja tak gheti nak mengemas. Makanan basi pun tinggai kat umah aku. Hampeh punya manusia. Dah siap membasuh, mengelap...gi cari helmet kat bibik aku plak. Sampai ke puchong cari helmet. Canggih bibik aku..nak helmet fullface yang boleh buka semua tu. Survey punya survey jumpa la satu. Rega dia mak aihhhh RM550. Gila mahal..tak padan dengan motor honda 70. Kesian gak tengok bibik aku..nak layan karenah anak dia tu. Mintak macam2. Mahal2 lak tu..ingat mak dia broker saham ka..geram aku. Kalau anak aku..dah lama aku pelangkung dushh dushh. baru dia tau ..langit ni tinggi ker rendah ker.

Ni la ghupa helmet yang dia nak..hebat kan!!!!

Hari Ahad, adalah hari aku merehatkan diri. Tengok tv, tido..kemas barang. Kiranya tak keluaq mana la hari tu. Melepek jer kat umah dengan famili. Ingat nak juga gi JJ...tapi takut lak aku...virus banyak sekarang ni. Nak bawa anak2 kecik ni..bahaya juga. Nantiler hari Jumaat ni..lepaih hantaq bibik aku balik, aku nak g JJ la kot. Shopping baju raya dengan kasut raya kat anak aku.

Hari Senin, ada training sistem lak. Dah ler bilik training tu macam sauna. Pecah peluh dok dalam tu. Malu juga kat Datuk Tan...facilities hancusss. Aku tengok peluh memercik kat dahi dia. Tapi aku buat tak tau jer. Nak buat macammana...aircond macam hampeh!!! Abis training dalam kol 1 tu kami bergerak gi melawat sahabat aku merangkap partner keje aku. Baru bersalin tapi tuhan lebih sayangkan baby dia…meninggal di dalam kandungan yang hanya menunggu hari. Takziah aku ucapkan. Tuhan dan tentukan…nak menangis pun kita tak akan dapat dia kembali. Yang penting redha dengan ketentuan Tuhan. Pasti ada hikmah disebaliknya. Buat sahabatku…insyaAllah, setiap ujian yang Allah swt beri..pasti dibalas dengan sesuatu yang lebih baik yang kita sendiri tak menduga. Sekurang-kurang ainal, telah ada seorang putera di syurga yang sentiasa berdoa kepada Allah swt untuk ainal dan menunggu ainal di pintu syurga. Sabar yer…

Hari ni aku dan geng2 opisku dapat undangan berbuka pose kat Marriot. Seronok nih...makan free. Tapi kesian lak kat famili aku kat umah tu…takper yer..esok kita berbuka kat tempat lain sesame. Kol 6.30pm nak gerak ramai2 ke sana. Harap2 tak membosankan. Undangan ni sebenarnya dari vendor projek. Belasah jer ler..walaupun dalam miting selalu bergaduh. Hehehe..bab2 makan ni takleh malu2..rugi. Lepaih makan takper kalau nak gaduh balik.

Okeylah..aku nak cau dulu. Nak g pasar malam jap.

2 comments:

  1. wah...dh bertuka ghoper blog kawan aku neh...aku gak yg x update33

    ReplyDelete
  2. kena selalu berubah..kalau tak buhsan...aku ni kan cepat buhsan orangnyer...hehehe

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...