Monday, September 14, 2009

Tak BerTajuK

2 hari yang memenatkan telahpun berlalu...hari2 yang seterusnya...mungkin akan lebih penat lagi. Betapa penatnya menjadi surirumah sepenuh masa..tanpa bantuan bibik. Mungkin pada orang lain perkara biasa...tapi disebabkan aku ni jenis yang mementingkan kekemasan dan kebersihan, terasa penatnya. Kalau ada bibik, satu hari mau 3 kali disapunya umah aku. Lantai plak mop hari2. Rumah pun kemas jer. Sekarang ni dah jadi tugas aku la plak. Tapi dah sehari aku termiss nak lap lantai...hehehe. Baru 3 hari...insyaAllah...aku akan terus bertahan. Yes!!!!.

Hari Sabtu dan Ahad, dek kerana kepenatan yang melampau..aku ambil keputusan mengupah 2 orang pekerja indon untuk membersihkan rumah aku. Aku cuma memantau dan memastikan semuanya telah dibersihkan. Dan adaler juga aku tolong sket2. Penat oooo....lampu2 tu nak dibersihkan bukannya senang. Satu..satu nak kena lap. Aku cuma tolong sapu sampah jer...tu pun dah letih. Agaknya sebab dah lama tak buat keje2 camtu kot...

Ain dengan Aina plak aku masukan dalam bilik diorang. Biar diorang main2 kat situ..sementara aku bersihkan dan mop tempat lain. Nasib baik diorang bukan jenis nak berlari2 satu rumah. Main jer dalam bilik tu.

Seronok diorang main dalam bilik diorang....Tak sabar nak tido di situ...

Hari ni, hari pertama aku antar diorang gi nursery. Alhamdulillah, nasib baik tak menangis. Siap bye2 aku lak tu. Sampai petang ni dah 3 kali aku turun ke bawah jenguk keadaan diorang. Main jer...lega hati aku. Tak yah nak bimbang. Cuma pagi tadi ler kelam kelibut sket. Nak kejutkan diorang bukan main susahnyer. kol 8.00 am baru bangun tido..sudahnya aku sampai opis kol 9.00 am.
Kat opis dah mengantuk ni...mood nak masak pun dah ilang....

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...