Monday, June 21, 2010

BaliK KaMpUnG-v2

Dah lama tak menghapdet blog....dah bersawang. Alang2 nak hapdet aku hapdet skali dengan templatenyer. Walaupun template nih memang dah lama dipakai orang..tapi apa aku peduli...sebab aku suka dengan awek disebelah atas kanan tempate tu...kondifen jer kan..bak kata adnan sempit.

Aku kat kampung nih....menghapdet blog hanya dengan menggunakan kuasa kereta keldai. Berukben kat kampung aku ni tak glamer sangat. 3g celcom jangan haraplah. Tapi kalau montel kuning digi tu aku tak pasti ler dapat ker tak kat kampung aku nih...montel tu kan ada di mana2 jer...mesti kalau kat kampung aku ni pakai digi laju cam kete kuder.

Aku balik kampung mengejut...plan dah lama dah. Tapi masa takder. Memandangkan anak aku cuti sekolah..dan cuti pun dah nak abis...aku pejam2kan mata gi buking tiket air asia. Masa tu dah mahal ler tiket nih. Maklumler amik last minit. Belasah jer..pejam mata tekan confirm. Nak tunggu kija takder...sampai ujung tahun pun aku rasa keje aku takkan putus. Lagipun...apa ler sangat keje tu kalau nak dibandingkan dengan mak dan ayah di kampung. Aku nekad sungguh masa nak apply cuti tu. Takut + cuak + beserah jer masa tu...nak kena marah pun kena ler tapi dalam hati "Ader aku kesah???".

Seronok bangat balik kampung nih...tapi kepala dok teringat pasal keje jer...hari2 aku on lappy nih...tapi keje tak buat pun. Aku buka fb dengan blog jer. Bila tido jer aku mimpi pasal keje...bowink sungguh. Nak cuti pun takde nikmat. Aku taktau sampai biler ler aku nak mengalami mimpi22 ngeri camnie..nak kata aku buker bisnes sendre tak gak...kalau buka bisnes sendre mimpi takut bankrupt tu lojik la gak. Ni keje makan gaji....mimpi takut kena marah jer memanjang. Fobia sungguh aku ni.

Satu lagik time cuti nih...aku asik makan jer.. walaupun kat kampung aku masih tak jamah sebutir nasik pun, tapi makanan lain tetap aku belasah. First day sampai, mak aku dah buat tapai pulut. Melantak tak hengat dunia. Pastu hari2 mak aku masak..dan suh makan. Tak makan kang kecik ati plak. Terpaksa ler aku ratah lauk pauk yang ada. Rosak diet aku. Pastu bila aku cakap aku diet...mak aku marah plak. Makan jer...nanti sakit dah takleh makan. Ayat2 biasa aku dengar dari mereka333 yang suka merosakkan azam orang...termasuk mak aku..hehe.. hampun mak. Tak sabaq nak timbang balik berat aku nih. Mesti naik nih. Jenuh ler aku nak pulun qada lepaih ni.

Nak tengok bola tak boleh plak. Umah mak aku takder astro. Bowink sungguh!!!!!!!!.....harus balik nanti aku tengok ulangan sampai tak tido malam. Rugi!!!!!!! dahler team kesayangan aku main.

Ok..sekian n3 utk kali ini....esok aku akan sambung lagi.

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...