Sunday, July 22, 2012

MaiD

Alhamdulillah..hari ni my weekly maid datang untuk menyambung tugas2 yang tak tersambung selama 2 minggu. Agak kelam kabut bila maid tak datang 2 minggu. Nak vacum, mop, iron baju pun kena buat jadual. Bilik air cuma aku sempat basuh 2 jer. 1 lagi aku dah x mampu dah.

Ya...sememangnya sangat penat bila umah double storey tapi xde maid. Anak pulak kecik2 3 orang. Tak menang tangan nak buat semua. Balik keje dah terkelepek. Tu pun terkelepek lepas aku dah setelkan anak2...masak...kemas...mandi. memang penat. Ikut hati nak jer aku amik maid lagik. Tapi otak aku bekeras. Try chem..to live without maid. Harus aku akan cuba dan bertahan. Ya la sekarang bukan murah maid. Dalam rm10k aku survey kalau amik thru agent. Nak murah leh jer amik pakai agent tak sah but bagi aku kalau amik macam tu susah nak dapat yang bagus.

Setengah orang tak kisah peel maid..janji ada helper kat umah. Tapi bagi aku...aku amaaaatlah memilih. Like my ex maid. Aku amik thru agent kat damansara. Cina. Tapi memang tiptop gak la. Masa tu tahun 2007 dan aku kena bayar dalam rm7k. Consider mahal bagi tahun tu. Tapi aku tak kisah...aku leh interview...leh tanya..leh pilih mana aku nak. Of course masa tu aku pilih maid yang anak2 aku berkenan. Naluri budak kadang2 lebih dari kita. Bukannye apa...kita keje..anak kita akan banyak masa dengan maid. So, mereka akan banyak meniru maid tu. Jadi...bagi aku kalau nak pilih maid...aku akan pilih yang betul2 aku berkenan. Yang boleh tunjuk contoh yang baik untuk anak2 aku. Tapi buat masa sekarang...weekly maid pun dah ok... Selagi aku boleh survive. Agak2 dah cover bilik air,iron baju,lap lantai..cermin..meja..lampu, dapur..bagi aku dah cukup enak. Aku cuma menten jer seminggu. Tak la terok sangat.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...