Sunday, October 28, 2012

Percutian Yang Mengecewakan

3 hari lepas ku baru bercerita pasal percutian aku. semangat gila aku nak gi bercuti merehatkan mental dan fizikal. tapi....

jeng jeng jeng..
hari jumaat...hari raya..pagi2 aku dah bangun siapkan nasi tomato.
aku tak beria2 masak...takut tak habis..
maklumler...dok sini bukan ada ramai kawan mawan...kiri kanan ca ya nun alif...
so..beraya la sekeluarga kami dengan menonton tuvi..

aku rasa memang tak sedap hati nak gi bercuti hari tu..ammar dah stat batuk2..
disebabkan aku dah tahu kronologi dan carta alir batuk2 tu..aku dah dup dap dup dap..mesti lepas ni ammar semput..
tapi sebab kami dah buking ..budak2 dah beria2 semangat nak bercuti...dah packing baju siap semua dah...aku pasrah..dan berdoa semoga ammar takder apa2. kol 2pm kami bertolak.

petang tu...badan ammat dah stat panas. tp aku ingatkan panas sebab bilik tu memang panas. penyukat suhu pun macam ok jer....paling tinggi 36.9. so..aku ingatkan ok jer la. sekali ko..kol 3am ammar dah start demam. kalut kami call hotel...tanya klinik 24 jam yang terdekat.....sekali pegi la kami kat klinik tu...mak datok....doehhhhhnya kata orang kedah...kampung aku lagi advance.....pas amik ubat bagi ubat...ammar pun ok....tido nyenyak sampai pagi. lagi satu ku lupa bgtau..percutian kali ni aku dah standby mesin nebuliser.so...kira ammar masih ok lagi..sebab ada mesin tu.

esoknya...aku rasa macam tak sedap hati nak stay 1 mlm lagi. walaupun pakej aku amik 3hari 2 malam.
pas diskas dgn hubby dan pujuk anak2 kami k 12noon kami checkout. nasib baik pihak hotel tak charge apa2. mungkin sebab kami tak sempat dinner yang mana dinner tu ada dalam pakej kami.  baru plan candle lite dinner...dah terpaksa cancel...takper lah..demi mu anakku yang tercheeennnta.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...