Friday, October 21, 2011

Jumaat Yang Indah

akhir2 ni aku dah agak takder mood nak bercerita dalam blog ni....mungkin sebab akhir2 ni ketensenan aku agak berkurang...takder lagi tekanan daripada bos (alhamdulillah..kedua2 bos aku dahpun selamat menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah alMukaramah....semoga mendapat haji mabrur hendaknya). pasal kehidupanku pulak...aku dah belajar untuk redha meredhai. terima takdir ilahi dengan seikhlas hati. tapi bukan bermakna aku menyerah kalah..tidak sama sekali...mungkin belum masanya sekarang...sampai ketika nanti..waktu yang sesuai, bila hati aku cekal dan tabah...bila jiwa aku kembali kuat....aku akan mengorak langkah untuk kedepan.

sekarang kandungan aku sudah mencecah minggu ke 18, gerakan baby juga sudah terasa. ada penghibur bila keseorangan, ada teman nak berbual bila bersendirian. bercerita pasal baby...kedua2 anak aku, ain dan aina...masing2 berebut nak jantina baby. ain nak adik lelaki...sebab dia dah ada adik perempuan, aina pula nak adik perempuan...sebab dia cakap baby boy adalah sangat noti. macam2 hal...tapi aku secara telusnya memang mengharapkan anak lelaki...sebagai satu2nya waris aku...tapi kalau tuhan menganugerahkan anak perempuan lagik...aku terima dengan redha...syukur...semoga sihat, selamat dan sempurna sifatnya...aminnnn. apapun yang Allah bagi mesti ada sebabnya kan???...jadi bersyukurlah

berat aku pulak..usah la dipersoalkan...naik mendadak beb..paling tak tahan part punggung...owwwhhh slurrrppppp sungguh melebar. baju pulak semua dah tak muat. so isyarat untuk membeli baju mengandung dah diberi...esok lah aku mengembara..mencari baju untuk badan baru aku. arrrggghhh..baru merasa nikmatnya kurus tak sampai setahun...sudah gomuk semula.

sekian, esei untuk hari ni....

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...