Tuesday, August 14, 2012

Mood Raya Hilang

~~selamat ...selamat hari raya...~~
~~kami ucapkan pada semua~~

mood raya aku sudah mai...
tapi bos pulak dok pulun bagi keje
ni yang tak dak mood ni

aku rasa raya kali ni paling streesss
apa taknya...nak mengulau pun tak nyompek
nak menyelit2 sopping barang raya pun takdan..
apa kelassss kau..buat keje kalo raya lagi 4 hari
buang karan ja....keje pun tak berkualiti
tu dia aiiihhhhh..bila kedah campur johor...bahasa sendre pun dah tunging terbalik

maaf no..walaupun aku kedah jati...tapi sejak berkawen dengan orang jb ni...bahasa kedah aku dah hilang sikit demi sikit.
bukan nak lupa daratan...tapi kalau aku cakap kedah ja kat umah...sumer orang gelak...termasuk anak aku. depa kata bahasa orang kampung.  ha!!! kampung2 pun..time raya ja mengelupur sumer nak balik raya kat kampung aku.  nak suasana kampung. tau pulak

sambung citer tadi..
lagi seminggu nak raya..
bos asik arrange miting...
tak cukup pagi ...buat petang pulak
dah tau puasa...tengahari pun nak selit juga
maka jadila....satu hari ada 3 miting.
jadi sudahnya...aku miting atas katil kat umah,...lagi bessstttt
tau la puasa....veteran leh la lepak opis..miting..
aku ni kaki ronggeng...kaki jimba222
maka time lunch tu aku  makan baju bajan...sopping2 cuci mata
so, hormatla sket kan
tak sumer orang macam kita

esok miting lagik...
pagi ada taklimat...dah dua jam lebih dah
kol 12 tengahari nak buat miitng pulak...
maka haruslah kol 3 pm habis..
tambah2 lagi bila nak dengar pesanan akhir dari seorang bos yang bakal berpencen..
harussssssss....panjang berjela,
bawa tab...tembak angry bird.


ok cau cin cau la dulu..

~~berlalu lah sudah ramadhan...sebulan berpuasa~~~
~~tiba syawal kita rayakan..dengan rasa gembira~~




2 comments:

  1. ni la entry paling bongok aku dah baca. wakakakaka. kak chem biolllll.

    ReplyDelete
  2. hahahhhaah....entry bongok dikala otak kena paksa buat kija

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...