Tuesday, August 28, 2012

Surat untuk BoS

semalam aku penat ya amat...
dahla lepas lunch kena marah dengan bos..
bukan sebab keje..
sebab masuk lambat jer...tapi takler lambat mana pun.
kol 2.25pm
orang lain lagi lambat..
tensen tol kan
sapa kata keje gomen lagi relax dari private
sekarang huhhhh!!...takder relax2222 dah
keje..keje...keje...sampai mati
raya pun kene keje
kalo nak rasa...meh leeeerrrr

nak je aku jawab..

ala bos...sebab tu saya tak claim cuti gantian..
bos ingat tak saya selalu balik keje kol 11 tghmalam
kadang2 tu kol 2 pagi
ada berkali2 tu tak balik langsung...sambung keje nonstop 48jam
bos tak ingat kan..???
ala bos ni...buat2 lupa lak
nak tau kenapa saya tak claim..
sebab ni la..
kadang2 kan saya masuk lambat...kira keje2 obertime tu dah ganti la masa saya hilang kejap tu
saya tak berkira pun bos..
jadi bos jangan la strict sangat..
nanti saya pun jadi stricttttt jugak

bos...bos tau tak..
kenapa saya tak pernah buat claim perjalanan..
tak pernah kan saya suh bos sign
sebab ni jugaklah..
duit2 yang saya laburkan untuk tugas2 luar yang saya buat atas arahan bos tu..
saya anggap dan gunakan untuk menggantikan gaji yang saya dapat masa saya hilang tu..
bos adooo???
setahu saya bos22 atas lagi kuat mengelaim..
kuat juga menghilang..
kami nak ikut siapa lagi bos...
ikut bos la kan?????

nak jer aku jawab macam ni semalam..
tapi silap2 aku jugak yang kena..
maka jawapan terbaik..

"saya minta maaf bos...saya kuar dengan kawan tadi...terlambat pulak balik"
jawapan jujur kan???
korang jangan nak suh aku menipu on the dot
tobat aku akan failed
hahah
sebab tu kalo nak masuk bilik bos...dengan niat untuk menipu..aku akan menghafal skrip selancar2nya
tu pun..kadangkala aku kandas..huhuhu.
muka aku takleh nak menipu..
kalo nak menipu..aku akan senyum2222...tak serius langsung
sebab tu aku kalo nak menipu aku akan diam jer....takleh cakap
kalo aku dah bercakap..maka yang keluar..ayat yang betul2 jer

balik umah semalam saya tersangatlah pening kepala
mau taknya...saya balik lambat 25 minit
kira ganti balik masa saya masuk lambat tu
adil la kan bos
bos tak caya???..sila tengok punchcard saya..
bukti tu...bukti


disebabkan semalam bos marah saya...sehingga saya tensen..
dan disebabkan tensen tu..saya sakit kepala..
maka hanya ini juadah dinner malam tadi..
kesian laki dan anak2 saya bos..
makan masakan ketika perasaan saya tengah tensen..
mesti banyak terlebih rasa
ikan siakap pun tak beseri..
telur dadar pun hangit sebelah
kangkung pun terlebih pedas..

bos takper lah..
solo...
bos marah...balik bos leh tido
saya kena marah...balik kena buat kija lagik
produktiviti menurun bos
tak baik untuk kehidupan bekeluarga

bos..pas ni bos jangan marah2 lagi ya
saya dengar bos dah batuk333 tu
nanti sakit saya jugak yang susah
bukan susah apa bos..
susah nak lawan hasutan syaitan ajak gi shopping
biasalah dah lepas raya kan...syaitan pun dah dibebaskan..
saya tengah kuat melawan ni bos
bos doakan ya...saya berjaya menepis ajakan syaitttooon tu ya

sekian.

2 comments:

  1. chem, kelakar pun ade aku bace ni.. heh.. alasan 'kluar dgn kawan' tu mcm aku kenal je sapa kawan hg tuh.. bole tk aku nk mintak maaf bg pihak 'kawan hg' tuh.

    and thankz for the sharing session ek?
    hikhik..

    ReplyDelete
  2. hahahaa....dia marah kejap jer..pas marah..nak kuar bilik jer..terus cakap "chem, i nak minta tolong u sket"...huhuhu

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...