Tuesday, August 25, 2009

CahaYa RaMaDaN

Hari ni dah 4 Ramadan. Cepat benor masa berlalu..pejam celik pejam celik dah 1 Syawal..dah raya. Tahun ni keghairahan nak raya tak macam tahun lepas. Tahun lepas aura opis lama ada lagi..raya kena meriah. Tahun ni dok campuq dengan gheja yang tak abih22...nafsu nak beraya pun dah kurang.

Tadi aku gi miting kat MAMPU, sampai jer opis, kawan opis maklumkan ada rakan sekementerian meninggal kat sini. Terkejut gak aku. Tapi, rezeki sebenarnya meninggal di bulan pose ni..banyak kelebihannya. Ajal dan maut tuhan yang tentukan. Kalau dah sampai masa, kita akan pergi jua. Insaf ni...insaf. Kita tak tahu bila pulak masa kita akan sampai. Jadi berkerjalah seolah2 seperti kita akan hidup selamanya dan beribadatlah seolah2 kita akan mati esok.

Terima kasih Tuhan..kerana masih memberikan aku kesempatan menghirup udara di bumiMu...aku sedar kini..betapa beharganya setiap saat yang Engkau berikan....

2 comments:

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...