Monday, August 24, 2009

TeraWiH

Seronok betul puasa tahun ni...azam puasa tahun ni...kalau boleh nak tingkatkan amalan. Taknak tertinggal terawih...tak nak termakan banyak. Tak nak terlebih blanjer..tak nak juga termengumpat. Huhuhuhu..harap2 termakbul.

Semalam aku gi terawih..bawa anak2 daraku bersama-sama. Yang sikecik sempat 1 rakat dah berlari2 dalam surau tu. Yang si kakak plak, dah tengok adik berlari2 tanduk dengki pun makin memanjang...tinggal lagi 2 rakaat nak abis, ditanggalnya telekung..pastu dia join juga berlari2. Gamat suara dalam surau tu..sama naik dengan suara pak imam. Geram aku...Campur pulak dengan budak2 lain..lagiler meriah. Tapi nasib baik ler..orang tak marah..agak2 nya sebab dah memang budak2. Lagi ramai kawan lagi ler mereka seronok.

Tapi dah nama budak2 kecik..kalau marah pun bukan nak faham. Kalau join solat pun dalam satu saf tak boleh juga. Nanti putus saf. Kalau tak bawa diorang..tak leh la plak aku nak terawih. Tinggal kat bibik, kesian la plak bibik aku..dia pun nak terawih juga. Abis tu nak tak nak kena la aku bawa. Lama2 nanti diaorang boring la tu.


Wajah2 ceria nak gi terawih...siap lebih awal dari aku.


Sebelum gi terawih nak posing dulu..ikut jer ler diorang. Bukannya selalu..setahun sekali jer dioarang nak merasa terawih ni.

Seronok sebenarnya bila berpuasa dengan anak-anak. Meriah dengan gelagat mereka. Tapi anak aku ni tak ramai..2 ni jer ler. Nanti dah besar2 dah ada haluan masing2. Tapi kena fikir +ve, takkan selamanya mereka nak kena duduk dengan aku. So, aku kena prepare untuk hari tua aku...angan2 bila anak2 dah besar aku nak berpuasa di Mekah ler..heheheh...angan2 jer ler...tercapai atau tidak..wallahualam...

3 comments:

  1. woi kak chemp.. hang cerita mcm anak hang tu dah besor sgt.. masuk sekolah drjh 1 pun belom oiii.. lmbt lg diorg nk besor.. hehehe

    ReplyDelete
  2. aku pandang ke depan...terover..wawasan 2030..heheheh

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...