Thursday, July 08, 2010

Acara Hujung Minggu


Weekend baru ni aku plan untuk bersihkan umah aku. Salah satu teknik untuk jimatkan duit. Boring gak selalu keluar berjalan22...sampaikan rumah pun dah berabuk. Selama ni aku serahkan kat bibik aku jer...maklumler...dah bayar gaji..biarler dia buat kija..aku poya22. So, objektif gotong royong tersebut adalah membuang segala kotoran, habuk, mencuci kipas dan lampu. Oleh kerana hubby ku pegi kija..maka aku 3 beranak, campur dengan bibikku bergotong royong lah membersihkan rumah. Gambar acara gotong royong tak sempat nak snap..cuma aku snap gambar aku jer..heheheh..


Kepala katil bilikku...rupanye lampu tu dah berabuk gilosss...kat celah22 span tu pun dah penuh habuk..sekali aku ketuk dengan penyapu..berterbangan segala kuman22 dan virus di situ.

Lampu bilik....aku punya ler tonyoh...sekali tercabut satu jurai...nak sambung tak tau jurai mana..aku putar2 kat situ jer..

Kalau korang nak beli lampu..usahler beli lampu camni..amat lah payah untuk dicuci. Kalau boleh cabut rendam dalam besen takper gak. Ni nak kena lap seketol222...malas aku!!!!


Aktiviti gotong royong bermula pada hari sabtu jam 12.00 tengahari hingga 4 petang. Lama nyer...aku susun dan lipat semula kain baju, lap lantai...godek lemari...lap cermin22 lemari..Fuhhh!!!! penat..tapi dapatler membakar beberapa kalori.

Malam tu plak...aku gi belasah makan sate kat warisan.. 13 cucuk pulak tu. Teringin sangat..maklumler sejak aku start berdiet ni, aku tak pernah jamah sate dah. Maka, hasil penat lelah aku membakar kalori petang tadi, telah digantikan semula dengan sate222 tu..bedebusssss..rasa menyesal ya amat!!

Hari Ahad lak..kerana keboringan yang melampau dan 2 orang budak yang asik bergaduh jer kalau di rumah, maka aku pun bawa diorang gi Alamanda..konon2 nak tengok citer zoo..sekali dah penuh. bila dah jadi cenggitu ain nak tengok citer Lagenda Budak Setan pulak siap...siap merajuk2 kt depan kaunter tu. Maka dengan berat hati...aku pun beli la tiket dan masuk...dan tido...budak22 tu...layan citer dengan bibik aku yang agak22 feeling gak. Nak tengok citer SATC2 kang tak elok plak...bawa anasir tak baik kat budak2.



Si kecik masa makan kat johny's....itu jer ler yang dia tau buat..peaceeee!!!!!!!!

Budak besar ni...rajin membaca..dapat majalah satu cukupler..dia akan habiskan satu hari. Sungguh bekesan bila hantar kat Smart Readers Kids. Inilah hasilnyerrr...

n3 ini adalah n3 sewaktu menghadapi tekanan sebab kena buat semula sistem yang dah siap...

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...