Tuesday, July 27, 2010

PoeM

Kecik Ati
Hari ni sungguh sedey...
ntah kenapa tiba2 aku terasa sungguh kecil ati..
dah ler ati aku memang kecik..tiba2 dikecikkan lagi..

tapi aku dapat satu pengajaran paling berguna untuk aku..
hanya untuk aku...
bukan nak salahkan sesapa..
tapi salahkan diri sendre..
kalau kita bagi 10 kat orang...
jangan harap kita akan dapat 10 balik..
silap2 tak dapat apa2 langsung...
atau mungkin 10 tu dikembalikan dalam bentuk lain..
yang kita tak jangkakan..

Sakit Ati
Selain kecik Ati...sakit ati pun ada jugak..
bila dipangkah oleh orang tertinggi..
sila bantu dan beri tunjuk ajar kalau salah..
bukan terus nak memangkah..
tahukan anda????
bahawa membuat itu adalah lebih sukar dari berkata2..
kita boleh berkata2 bermuka2 surat...
tapi nak mengaplikasikannya tak semudah kita mengeluarkan perkataan dari mulut..
sila faham...
sungguh tensen hari ini..
bila mengadap mereka2 yang tak pernah nak faham2..
atau
yang pura2 buat tak faham..





No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...