Tuesday, July 27, 2010

The BiggesT LoseR

ingat lagi tak en3 aku yang dolu2 tu..
aku nak jadi cam the Biggest Loser...
alhamdulillah...sekarang niat murni aku tu dah tercapai...
aku dah capai target aku(asal) untuk menurunkan berat badan...
walaupun tarikh sasaran aku sebenarnya adalah pada 11 Ogos 2010.

Azam dah lama..tapi kenekadan aku hanya bermula pada 21 mac 2010.
Itupun setelah di fire dan diperli oleh hubby aku sendre..
bermula dari hari tu..maka aku telah mensasarkan untuk mendapat berat yang masuk dalam BMI normal. So, rutin aku hari2 adalah :

menskipping (500x-1000x everyday)
tak makan malam - terutama nasik ( tapi kalau lapo sangat aku buat tomyam sayur dan telan tak ingat donia)
swimming (2x seminggu)
stepper(500x everyday)

Sehingga ke hari ini, aku telah berjaya membuang sebanyak 13kg dalam masa 4 bulan (bukan senang yer...sila abaikan teh2 pelangsing) kerana bagi aku senaman tu sebenarnya yang membantu. Dan aku target hendak mengurangkan sebanyak 5kg lagi. Harap2 aku berjaya sebelum raya nanti.

Lepas ni aku nak mengekalkan berat sekarang...serik dah menjadi wanita 'berisi'.
Payah nak seksi22..astaghfirullah...ni bukan niat aku sebenarnya..
nak kurus bukan sebab nak cantik..tapi demi kesihatan (ayat artis).

Tapi bila berat dah turun ni...problemnya baju2 dan jeans sumer kena cari baru..
itu ler masalahnyer...
nak tempah baju kurung...tailor dah bz..
nak beli siap...sungguh mahal biler menjelang raya..

Aku berharap sangat2 supaya aku dapat menjaga angka pada penimbang aku supaya tak bertambah lagik.

p/s : baju2 lama still simpan....takut satu hari nanti aku perlukan balik (harap2 tak ler)





No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...