Monday, March 28, 2011

Apabila Bos Takder...


alhamdulillah....beakhir sudah mesyuarat JPICT yang berlangsung dari jam 9am tadi sehingga 1.30pm. agak kebuluran aku dalam bilik miting tadi tu...naseb baik 'zulhilmi' bawa snek. boleh aku belasah sikit. mula2 aku gelakkan dia...bawa makanan macam budak2..pastu last2 skali aku plak minta kat dia. perut dah berkriok....mau kena isi..kang masuk angin abis satu bilik tu dok bau angin aku je.

sabtu dah ahad baru ni aku betul2 mnikmati cuti. langsung tak sentuh laptop. seronok jer bersiaran bersama2 anak2 aku di JJ. Hari sabtu pagi kami gi JJ equine..petang plak gi JJ wangsa maju. takder sopping apa2 pun...cuma beli selipar ain dan aina ja. yang lebihnya kami melahu jer ke sana ke mari. masuk kedai kuar kedai...belinya tak der apa2pun.

2 anak gadi aku beserta sepupu mereka. hari2 pakai baju ultramen. dari malam sampai ke siang. bersilih ganti baju ultramen dia.



hari ahad plak aku gi parking kete kat kedai Ah Soo mana ntah...kat seri kembangan tu..area kedai makan cina dekat JJ equine. gi polish kete...dah berkilat kete aku....pastu trus sambung ke naza world...juz cuci2 mata...banyak betol kete2 menarik kat situ...duit la plak yang tak menarik. aku intai2 estima dengan alphard..laki aku plak intai fairlady dengan CLS. maka berfight2 la kami disitu...naseb baik anak2 aku menyebelahi aku...semua sokong kete pilihan aku....tapi sampai situ jer ler...tak beli pUUnnnn!!!!!!!! aku bagi masa 3 minggu untuk fikir...nak beli ker tak...kalo dfikir2kan balik...tak beli pun takper...bukannya aku takder transport lain...tapi biasalah...bila ada kemahuan....tanduk dah mencanak naik..


bercerita pasal kereta...ni lah first car aku (gambar di atas adalah hiasan) comel kan...aku pakai dalam 3 tahun...agak lama bagi ku...sayang..masa aku jual condition still baik. sayang nak jual...tapi bila laki aku beli ni untuk aku...haruslah aku jual kete tomei aku tu

kete laki aku belikan untuk aku selepas aku melahirkan aina. pengganti kete tomei aku di atas. aku pakai dalam setahun...pastu paling sedih ...kete ini dirampok bersama2 kereta di bawah ni


ini adalah kereta laki aku waktu itu....kereta ini juga telah dirampok..sewaktu kes pecah umah..umah aku. tapi aku tetap bersyukur kerana sewaktu kejadian..kami sekeluarga tidak diapa2kan. sampai sekarang aku masih tak tahu kabar berita kete aku. tu ler...nak pakai kete bergaya sangat sampai kena pecah rumah...padan muka aku.

lepas kejadian aku trus beli kete ni...payah kalo takde kete...sebab apa aku beli kete ni?? sebab masa tu terdesak sangat...so, aku kuarkan duit simpanan untuk beli kete ni tunai. gi kat perodua..beli kete..3 hari dapat.

laki aku plak beli ni...untuk dia. aku tak kisahlah...yang penting kete aku comel. aku memang suka kete mvvi tu...rasa selesa jer. senang nak drive. nak parking...cuma leceh bila gi shoping. bonetnya takder...pastu aku bincang2 dengan laki aku...aku tukar kete ni plak. 3 hari sebelum raya tahun 2009....

kete ni pun aku beli nak cepat jugak...senang aku nak usung barang ke sana kemari. nak beli pampers 7 pek sekaligus pun senang. lagipun...aku memang tukang shopping barang dapur. kalau myvi mana cukup. belakang dah penuh dengan anak dan bibik aku. so, dengan persona rasa selesa la sket.

laki aku plak..setelah puas bawak 5series...sampai pecah cermin depan...dia pun tukar pakai kete ni..sampai sekarang....motor kat bawah tu pulak baru beli bulan lepas..tanpa pengetahuan aku...tensen aku!!


selesa gak kalo gi jalan pun. lagipun kete2 mewah ni tak sesuai dengan kami yang selekeh ni.
lagipun aku bukanlah minah branded. minyak wangi bagi aku rega RM200++ tu dah consider mahal..taraf aku hanya bodyshop jer. nak renew lesen pun aku buat setahun sekali..sampai laki aku kata aku kemut. tak kisahlah....renew tahun depan guna bajet tahunan. aku bajet setahun sekali..ala2 belanjawan negara.

tengok makanan kemut...


ni bekalan aku hari ni..dah seminggu sejak aku balik kampung minggu lepas..hari2 bibik aku goreng cekodok. hari2 aku makan cekodok. tak pernah makan nasi waktu lunch. muka pun dah naik minyak macam cekodok. konon2 nak habiskan stok pisang kat umah aku. kesian mak aku bagi pisang penat2...aku tak makan.

ni plak shake herbalife aku...dah habis minum...kol 8am tadi sebelum gi miting aku dah belasah secawan. harap2 dapat menten berat aku balik.


air tea mix..kena habiskan dua liter sehari...


wahh banyak betul aku melalut hari ni. saja...terbanyak idea plak hari ni. nak sambung buat keje plak la....esok bos aku mai mampus aku..keje tak siap.

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...