Thursday, March 31, 2011

a little bit stori mori

Mornink all!!...

a little bit stori mori for today..

beria2 aku cakap nak hapdet eberidei...last2 jarang2 sekali jugak. nak buat camna..aku bukan blogger tegar...juz nak mengisi masa lapang...dan meluahkan perasaan jer..

semalam gi melawat ikin musa kat umah dia...baru lebih kurang 2 minggu melahirkan anak pertamanya. comel anak dia...kocik jer...katanya 3.1++kg...boleh tahan berat jugak..tapi budak lelaki biasalah...berat tulang. masa sampai tu...kami dihidangkan dengan karipap asli hasil sentuhan tangan mak ikin. sedap!!!!!!! aku belasah 3 ketol. masa tu plak jam dah 1.45pm. kebuluran gilak!!!.


Minggu lepas kan ain exam...ini adalah salah satu keputusan yang dia dapat. kertas bahasa melayu 1...sebelum ni kertas pendidikan islam dan bahasa melayu II pun dapat 100...tapi aku lupa nak snap. alhamdulillah.......harap2 ain akan lebih cemerlang di masa akan datang.


pastu masa aku sampai umah petang semalam....ain cepat2 pergi ke beg dia ...keluarkan benda di bawah ni...surat khabar. jangan silap ya..bukan ada sesapa terpampang kat paper tu...tapi nak tau apa dia cakap??? "mama,ain belikan mama suratkhabar, mama kan suka baca surat khabar..." Ya Allah....aku rasa terharu sangat....rasa berbesar hati..rasa dihargai...ingat jugak rupanya ain pada aku.... walaupun hanya sekeping suratkhabar.



kol 9 malam, dua2 beradik sibuk menyiapkan keje sekolah mereka. masa kakak bagitau dapat 100%, adik pulak bagitau dia dapat 4markah dalam exam. padahal sekolah dia mana ada exam pun...tapi aku pun purak2 berbangga jugaklah dengan dia. kang merajuk plak nanti...

kakak sedang tekun menyiapkan homework

adik pula berpurak2 merajinkan diri...
ni yang malas nak amik gambar depan dia ni..over!!


konon2 tempat makeup2 diorang la ni...kesian..plan nak beli almari solek untuk diorang..tak beli2 lagik. last2 bekas bawang aku jadi tempat bedak diorang....atas tu bahagian kakak..bawah bahagian adik.

minggu ni bos aku cuti seminggu....so, aku daapt buat keje dengan tenang. tinggal sehari jer lagik esok....kalau tak siap jugak sistem aku ni..isnin ni aku kena la sediakan kapak untuk pancung tengkuk sendre. huuuwwwwwaaaaa!!!!



No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...