Tuesday, March 08, 2011

Mood Petang Hari...REDHA

Jam dah kol 6.15pm....macam nak balik..tapi keje menimbun lagik. udah pening kepala ni. teringat kata2 tuan haji fadhilah kamsah semalam...."barang siapa yang buat kerja sehingga kepetang sehingga kepenatan..maka akan gugurlah dosanya satu persatu". tapi dengan syarat kena ikhlas dalam pekerjaan yang dilakukan tu...(ni aku tambah sendre)....aku rasa lah kan..kalo tak ikhlas tak dapat apa2 la kot.

ikhlas ker aku hari ni...baru subuh tadi aku pasang niat nak mai keje....nak keje dengan tekun, ikhlas dan semangat. tapi pagi2 tadi aku dah kena bambu dengan bos...trus ilang niat aku...terburai...maka bermulalah plak sesi kata mengata..hisssshhh!!!!!!!!memanglah..Tuhan turunkan ujian plak untuk aku hari ni. dan aku tewas lagik....oh!! Tiddddaaaakkkk!!!!!!!!!...maka esok..aku akan pasang niat untuk berdiam dan takmo berkata apa2 kalo kena hamun lagi...pedulikan...anggaplah itu hanya COOOOBBBAAAAAAAN!!!!!!!!...

Aku kena redha...tuhan dah tetapkan aku di sini...mesti ada hikmah disebaliknya...tuhan juga dah tetapkan aku keje dengan dia....juga mesti ada hikmah disebaliknya. Yang penting...aku kena buat yang terbaik...kata tn haji semalam...pastikan apa yang kita buat "LAKUKANLAH YANG TERBAIK"......di sini tempat aku mencari rezeki...semoga rezeki2 aku di sini berkat dan halal...aminnn..

nak siapkan keje sikit lagi....rasa tak cukup 8 jam aku di sini....

p/s : harap2 keinsafan ini akan bertahan lama...sebab aku ni insaf kejap jer..pastu jadi balik..huhuhuhu

1 comment:

  1. hahahaha....
    insyaallah, kita manusia. dugaan dan godaan akan silih berganti menguji kita. Ingat Tuhan selalu, ikhlas dan tawakal. Insyaallah, ada hasilnya
    All The best!

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...