Friday, July 22, 2016

Salam Jumaat


Assalamualaikum...

salam hari jumaat...salam penghulu segala hari.  semoga perjalanan kita hari ini diberkati ilahi..dan hari2 yang mendatang jugak.

semalam sambutan hari raya kat opis lama...lama???? kadang2 tak terasa pun tu opis lama...macam keje kat situ lagi jer...almaklumlah...sampai tengahri tadi bos lama call lagi..minta report itu ini. rasanya dah lama dah brief my ex bos pasal perkara tu...tapi biasalah....bila umur makin meningkat...daya ingatan pun makin kurang...okeh...ni ciri2 paku dulang paku serpih...mengata orang aku yang lebih.  

pulun aku pagi tadi siapkan report untuk opis lama.  rasanya semua emel aku cc kat dia kot.  tapi biasalah....sodaqallah.  sambil siapkan report sambil beleter...aku keje kat mana ni sebenarnya ni...sana ke sini.  

baiklah...semalam aku habiskan masa lunch kat opis lama...kata jemputan khas kan...event kol 11.30. punyala aku ngelat tak nak gi awal..rupanya event start lambat.  kol 12.45 juga sejurus selepas aku tiba.  cheeewaahh!!!!.  nak ngelak tak jadi jugak akhirmya.



gambar aku sempat snap..perjalanan ke opis lama.  tenang ja kan.  cer naik atas...trus akan nampak huru hara di situ.  berani lak aku snap gmbar sambil drive.  tak nampak langsung gegaran di situ...wahhhh..pastu ni leh la selpi sambil driving lagi


Gambar berposing beramai2.  selamat hari raya kawan2..bos2..dato2..meriah makanan kali ni. sampai tak habis makan boleh jemput satu ministry untuk makan.  hebat2!!!




Gambar kemeriah kami berhari rata..nampak di situ,,,,baju semua sama pattern...kaler ja lain2.  3 gadis ayu di situ.  maunya tak sama...beli kat kilang yang sama di cambodia.  aku pulak main rembat ja nak pakai tudng kaler apa.  malam tak nak prepare siap2...subuh sepiie tu baru kalut nak pikiaq. main sambaq ja tudung kaler kuning tu...dah sepanjang pagi tu orang dok kata aku semangat kekedahan.  suka hati la...i kan anak jati kedah...harusla tema tu di bawa sampai ke majlis2 khas.  bangga tau!



rindu pada si amir SK tu.  geng bergambar sepanjang zaman.  amir n aku ni kira jemputan khas la ni...sorang g NRE..sorang lagi gi KASTAM.  tinggal la...geng2 lama di situ yang pasti merindui keriuhan kami..




Udah kembali ke opis baru..opis baru yang pada mulanya..macam suka tak suka jer aku nak masuk. tp hairi ni dah genap 42 hari dah aku melaporkan diri di situ.  alhamdulillah..makin aku boleh adapt suasana di situ.

mungkin envionment opis lama agak terbuka..opis baru agak tertutup..so..aku kena ubah cara hidup..cara kerja ikut suasana semasa.  bak kata orang..masuk kandang kambing mengembek...kandang lembu mengaum..muahahahahaha.  ada sikit kesyaitonan di situ

totally different. dan aku pun dah remaja2 gini..agak malas nak explore benda baru.  betul la kata orang...time kanak2 tu cari la pengalaman merata tempat.  dah remaja2 cenggini..kompom payah nak korek2 ilmu dah.  rasa nak menten apa yang ada ja..tapi nak wat camna kan...rezeki...redha dan terima ja la...

lunch time jumaat ni panjang..moh la kita tido sekejap..afdal tidoq lepas zohor ni.

ok bye







No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...