Friday, July 22, 2016

Tips Basuh Baju Sekolah Anak


Asslamualaikum...

baru2 ni baca kat FB cara nak ilangkan kotoran degil di baju sekolah anak.
caranya guna ja sabun mandi cap apa2 ja...dulu masa kecik2 aku pasai sabun cap kapak ja ..yang kaler ijo tu...alhamdulillah..bersih dan menjimatkan.  seketol hanya 20sen.

zaman moden2 ni...dicampur lak dengan kesibukan yang berganda2..maka time nak memberus baju memang takde.  kalau ada pun nak menyental tu dah tak larat dah.  maklumla dah remaja..

so..aku parut sabun basuh 2 ketol..simpan dalam bekas yang kering.  hari rabu aku dah start merendam baju sekolah...simpan sampai hari sabtu baru masuk dalam mesin basuh then trus putaqqq.

alhamdulillah...bersih.  kotoran kat tangan..poket..leher semua ilang.  takyah aku sental2 sampai berpeluh ketiak.


hasil parutan sabun mandi..lux campur palmolive..ntah apa bau baju anak aku nanti.  


No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...