Wednesday, June 08, 2011

Filem Nur Kasih

lupa nak bagitau....

minggu lepas pas balik keje hari selasa...ekceli hari tu aku cuti pas kena duti malamnya...tapi gi opis gak sebab dah buat appointment meeting dengan sorang user ni.

petang tu aku gi tengok citer nur kasih....bawa ain dengan aina sekali. tapi takleh nak feeling2 lebih...biasalah bawa budak2...jap2 nak air..jap2 nak popcorn...jap2 nak buang air...tak sempat aku nak feeling2 lebih. walhal aku ni kalo tengok citer camni biasanya berjujuran air mata. dah habis berlapis2 tisu dah.

tapi malam tu...filem nur kasih ni agak mengecewakan aku. aku ingatkan bolehlah aku tangkap leleh macam siri nur kasih tu...tapi hampeh. aku tak tau kat mana klimaksnya. tang adam nak mati pun aku tak rasa sedissss langsung. mungkin aku terlalu mengharapkan lebih. aku tak tau kat mana kekuatan citer tu...bini aidil meninggal pun aku tak sedissss...(keras hati kot aku ni).

tapi keromantikan yang dibawa dalam citer ni agak meruntun jiwa jugak ler. aku puji kasih sayang nur amina dan adam...aku puji keluhuran dan kekuatan cinta mereka....aku bangga melihat pengorbanan adam sewaktu nur mengandung....dan paling aku puji...renungan dan tentangan mata mereka yang membawa 1001 makna. sungguh mendalam.

paling tak best....watak nur amina ketika tua. kalo amik seniwati sarimah kan best...baru sesuai. nampak educated..talented...dan tet tet. ni afida s ni macam tak sesuai langsung. ilang mood aku.

mungkin sutradara khabir bhatia...tertekan kot. orang terlalu mengharapkan filem nur kasih dapat menggarap semula ke'best'kan drama bersiri nur kasih. terlalu nak dihimpunkan semua pun tak best jugak kan...

p/s : pandangan peribadi aku ya...lkhlas!!!!!

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...