Thursday, January 14, 2010

JeM maCAm BaNgaNg

Semalam balik keje...sungguh tensen disepanjang perjalanan. Dari jauh asik nampak lampu brek jer ditekan. Dalam hati aku ni menyesal tak sudah222...apasal ler aku balik time cenggini!! Serik!!! pasni jangan harap aku nak balik waktu2 cenggitu. Samada kol 5 aku sudah melesapkan diri atau kol 8 baru aku melangkah dengan penuh gaya keluar dari opis. Hampeh!!! binawe!!lahaban!!!. Nak termuntah aku disepanjang jalan tu. Dah ler kat opis pun dah berpinau mata...lagi ler plak nampak lampu2 brek yang kejap22 nyala..lagi macam apa!

Pastu masa berbaris kat traffic light...ada plak minah2 and mamat2 tak sedaq diri nak potong line. Ikut hati nak jer aku buka pintu kete pastu gi ketuk tingkat kete dia "Lu tarak otak ka???? orang beratur panjang222 lu mau potong suka ati lu ja??" Kalau tak mau dengaq juga, aku angkat itu kunci stereng kasi purak2 jatuh atas cermin kete dia...baru tau!!! (padahal aku pun potong juga....) Tapi disebabkan masih ada peri kemanusiaan aku cuma jeling2 jer dari tingkap kete tu..pedulik hapa aku. Penat oiiiii!!!! Sungguh menyeksakan...tobat lepas ni aku tak nak balik dah masa2 cenggitu.

Selama ni kan aku tak pernah balik awal....orang kata balik tak nampak matahari. Bila malam jer aku balik...bila balik jer dah malam...hahahaha. Rasa jalan tu milik aku sorang. Aku nak pecut ker(macam yer..)..nak slow ker aku punya suka. Semalam sampai umah, anak aku buka pintu then tanya aku " mama, kenapa balik awal hari ni???" adakah anak aku silap tanya, atau awal tu maksudnya lambat??? Adakah selama ni aku selalu balik lambat??? sampai bila aku terjengul awal di depan pintu menimbulkan seribu persoalan pada anak2 aku. Perlukan aku berbincang dengan bos aku??? atau membawa soalan anak aku pada bos aku???...Tak terjawab aku!!!...

Dah!dah!dah!..kawan2 sudah ajak gi bekpes...kang merajuk plak...maklumler aku kan penglipurlara....

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...