Tuesday, January 12, 2010

ToDaY

Hari ni mood aku kureng bahek sket...ntah why..lately ni ler...aku rasa banyak sangat keje yang bertindan2 kena buat....Dari portal ke intranet..dari mysms ker temporary database, dari data migration ker create ID..dari SSB ker CIS ker SPMSM ker documentation...semua tu aku kena selesaikan end of this month. Gilozzz sungguh. Aku rasa macam nak transfer jadi bionic woman. Pastu nak plan untuk traninng sistem...nak fikir untuk launching intranet...itu tak termasuk migrasi data personel lagi yang dah dilingkupkan masa testing hari tu. APC anak buah pun tak buat lagi....hampeh tollll!!!!!!!!!!

Aku tak tau ler...aku rasa macam tak cukup masa 24 jam sehari kalau nak compare benda yang aku kena selesaikan ni. Orang tengok macam aku relax jer kan!!!! tapi orang tak tau camner aku kena pandai2 ejas masa untuk sume ni. Aku harap sangat..aku tak dipanggil masuk mengadap lagi buat masa sekarang. Masa itu dah jadi intan berlian dah sekarang ni...

Kalau nak diikutkan komitmen...aku pun ada komitmen juga pada famili aku...tp sebagai kakitangan kerajaan ni aku kena fikir juga tugas aku..yo ler dah dibayar gaji..keje nak relax jer..kang tak halal apa yang masuk dalam perut lagi parah. So, aku pasrah dan bertawakal pada Allah SWT, masa aku balik lambat tu, harap2 tuhan lindungi famili aku dari perkara2 yang tak diingini.

Mungkin n3 aku ni laen sikit...tapi ini pandangan aku. Kita kena belajar bekerja dalam tekanan...kadang2 kerja boleh datang sepuluh sekali. Aku pun tension jugak...yo ler, orang lain boleh main pakau lagi, boleh relax milex..boleh hapdet status facebook anytime, boleh blogging lagi (bukan nak dengki, tapi relaiti)...aku macam hapa ntah...terkejar2...tapi aku pikir positip, ..., pandai2 ler camner nak bahagikan masa. Bukan dok cakap "tak boleh buat lagi, sebab yang ni pun tak siap lagi" Kalau aku jawab camtu mampus aku kena terajang keluaq dari box.

Aku pun tengah belajo jadi bos yang baik....bak kata bos aku "communication is very important". kata allahyarham P.Ramlee lak " cakap...!cakap..!.cakap...! "

Aku tak cakap aku baik...banyak juga yang tak betul...tapi aku belajar untuk menjadi baik dari peristiwa disekeliling aku.




No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...