Thursday, January 07, 2010

Kerja dari rumah

Sakit kaki le plak hari ni. Tu ler padan muka aku..gatai sangat nak gi main futsal. Bak kata bos aku "Rasakan" huhuhu...gedebuk kena kat batang idung. Wakakakaka....nak gelak pun ada..nak marah pun ada. Apalah daya...(tiba2 emosional) .

Time aku cuti cenggini, tiba2 ada plak berita harian nak mai interview aku. Dahle aku EL...sebenarnya nak mai interbiu jiran aku. Yo ler orang JKR yang termasuk dalam skim buat keje dari rumah. Apa lagi..time dia tanya aku tu..aku dengan bangganya menjawab "Kalau diberi peluang nak juga saya bekerja dari rumah..sekurang2nya dapat menyeimbangkan antara keluarga dengan kerjaya" fullamak...macam tak berasas lak jawapan aku. Datang tiba2..pastu nak tanya aku macam2..bagiler aku prepare jawapan dulu...okeylah. Jiran aku tu dari semalam dia dah bagi soklan..kompomlah jawab macam Siti Nurhaliza. Aku ni jawab macam ayu Malaysia Idol bedol tu ler...hahahaha...nasib la..lain kali set ler dulu appointment dengan bibik aku..baru mai interbiu aku. Kompom aku jawab lancar macam uncle aznil (apa kaitan????).

Apa ingat aku tak buat keje dari rumah ker??? tengok gambaq kat bawah..tu ler workstation aku...aku lagi hebat dari JKR tu..kat opis buat keje...kat umah buat keje...nak jer aku jawab cenggitu. Tak payah kira 8 jam buat keje kat umah. Tapi aku taknak ler jawab camtu..dahler nama penuh aku ni rasanya satu jer kat malaysia...kang terpampang mampus aku kena panggil dengan Lembaga Tatatertib...terus aku jawab "wartawan yang memutarbelitkan kenyataan saya" baru padan muka depa.


Sila abaikan gambar si montel tu...aku amik gambar dia plak sebok nak posing..
tengok tu..betapa rajinnya aku memblog dan memuka buku...(walaupun tak nampak..heheheh) lagi best apa workstation aku ni...leh lepak222 leh sandar222...Nampak tak kat belakang laptop aku tu..jom aku kasi zoom....

(gambar ni takder kaitan dengan en3 ni..juz nak tunjuk idaman aku yang dah jadi milik orang lain...geram sungguh!!!! takper..takper...nanti aku beli kaler pink...duwwwitttt plzzzzz!!!!!!)


Ha! tengok..siap ada aircond lagi yang tak perlu dikongsi dengan sesapa...kalau busuk bau aku ler..kalau wangi pun bau aku juga. Tak macam kat opis..aku tengok jer hafez guna kipas sorang222...sian aku. Menyingsing lengan panasss...takper aku faham..kipas bukannya boleh pusing 360 darjah...boleh 175darjah jer..dapatler aku angin2 lebihan.


Yang ni ler menyebabkan aku kureng boleh fokus kalau buat keje dari rumah...kena lak plak jadi cikgu matematik...maklumler dulu kat sekolah asik dapat A++ jer...kena ler peturun ilmu kat anak2. Jangan heran....cuma anak aku kurang 1 tahap dari Adiputra....cukup sebulan aku ngajor kompom algebra boleh buat...
Tapi aku rasa kalau keje cam aku ni...better buat kat opis kot. Kot umah ni pun bagus..cuma gangguan terlalu banyak...tapi aku lebih rela diganggu oleh anak2 aku lagi daripada dipenjara di dalam box. Isshhh...tak tau ler mana satu yang best..apa kata kalau opis aku pun try buat camni sebulan dulu..tengok cam ner produktivitinyer...kalau 100% aku nak trus keje dari rumah..tapi dengan syarat..bil2 elektrik, aircond, internet ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan. Best tuuu!!!..jimat..bil nurseri tak yah bayor, bibik takyah amik..kayo den !!! kayo!!!. Tapi orang cam aku ni rasanya kena dok kat opis kot..aku takleh dok lama2 kat umah..kompom aku bawa anak2 aku gi merayap kat mana2..keje tak siap jugak. Kesimpulannya..cuba dulu baru tauuu!!!

Dahhh!!!! anak aku dah bising..siap tulis lagi atas kertas suh aku baca " Mama asik kerja" Tersentap aku...bz ker aku ni..cuti pun aku dok buka laptop gak....terasa kot diorang..kalau camni takyah ler keje kat mana222..jadi surirumah la..senang!!! boleh fokus.



No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...