Tuesday, January 05, 2010

Snow World


Elok jer anak aku keluar spital…si kecik la plak nak gi main salji..apa ingat kat mesia ni ada salji ker..nak jer aku sagat ais ketoi kat umah aku..pastu naik atas bumbung tabuq macam salji. Buatnye keras..jatuh atas kepala seketul baru tau. Yang si besaq pulak beria2 nak buat orang salji. Aku pun dengan masa sesaat yang ada..terus terpikiaq nak bawa depa pi snowworld kat Genting…Taraaaaa…jimat duit..daripada aku nak gi Canada main salji. Waahhh macam mampu kan????..Takpe ler angan222 mat jenin..


Jom tengok picca2 depa kat sana…macam dok kat oberse betoi. Siap pakai sarung tangan macam nak gi menoreh.


Tengok ler si bulat kecik tu…beria dengan sarung tangannyer…masuk dalam snowworld tu terus kejung tak nak bergerak. Kena dukung la plak. Tu pun esoknya bangun tidur siap cakap lagi "mama, adik nak gi umah salji lagi" wahhhh!! Banyak cekadak betol...ingat mak ko ni cap duit. Aku dulu jangan kata nak main kat salji…main ujan pun kena rembat dengan ranting pokok bakau. Kalau main lumpuq lagi la..terus kena ligan keliling kampong dengan lidi. Budak2 ni belum aku jentik lagi..aku jeling jer dah pengsan menangis….


Budak2 zaman sekarang…keluaq2 jer, dah naik kete..aku dulu naik gerek tua..tak aci betoi. minta itu dapat..minta ini dapat..last2 minta macam yang seribu tu macam sehinggit jer…kalau macam tu ler wajib aku bagi sedas dua…kasi insap sket…pas ni nak bergaya cari duit sendre!!!! Baru tau….

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...