Tuesday, November 02, 2010

Tazkirah.....

"ingin tahu rahsia mengurangkan berat badan...hubungi saya "
ini ler slogan yang aku pinkan pada beg aku sekarang...chewaahhh...tanpa malu22...

herbalife bukan setakat untuk mengurangkan berat badan...tetapi adalah makanan tambahan yang mengandungi nutrisi dan gizi yang seimbang..ramai orang salah faham. makan herbalife adalah untuk kuruskan badan. silap sebenarnya pemahaman cenggitu.

Banyak jenis penyakit kronik yang kita ketahui skrg ni sebenarnya boleh disembuhkan dengan cara menukar tabiat pemakanan harian kita kepada pemakanan yang seimbang. Seperti kata Dr. Adele Davis, anda adalah apa yang anda makan, bermaksud anda sihat kerana makanan yang sihat dan anda tidak sihat kerana makanan yang tidak sihat. Contoh-contoh penyakit yang disebabkan pemakanan tidak sihat adalah Anemia disebabkan kurang zat Besi, Prostat disebabkan kurang zat Zink, Tiroid (Beguk) disebabkan kurang Iodin, Cox-B disebabkan kurang Selenium & vit. E dll. Kesimpulannya, kita kena makan makanan yang memberi kita kesihatan dan bukan hanya mengenyangkan sahaja

ramai yang cakap...." aku dah amik supplement..vitamin C, Vitamin B, Multivitamin...tapi kalau setakat amik segala macam pil tetapi makanan tak dijaga...tak akan ada kesannya. petang tadi...aku telah berjumpa dengan seorang kakak. terkejut beruk aku...nyaris tak bersilat depan kakak tu bila aku tau dia adalah ibu kepada 10 orang anak. Badannya fuhhh...solid..muka awet muda gilassss....jari runcing...bibir merekah bak delima...aset2nya masih ditempat lama dan masih boleh menimbulkan nafsu pada perogol2 bersiri......bila aku tanya berapa lama dia menggunakan herbalife...jawapannya 4 tahun. sungguh lama...tapi kesannya adalah sangat efektif.

petang tadi aku ke HQ herbalife...sungguh terkejut aku bila tengok ramai pengunjung di sana adalah dari kaum ca ya nun alif....memang kaum tu tak pernah berkira duit untuk kesihatan mereka. cuba kita tengok...majoriti umah diorang ada water filter yang tegak berdiri kat depan umah diorang...jiran aku pun pasang...masa aku kat umah lama dulu jiran aku kiri kanan kaum tu...diorang pun pasang. aku selalu nampak..setiap pagi bila aku nak bertolak ke opis jiran aku yang dah berumur 65tahun akan berjalan2 dengan kawan2 yang sebaya...walaupun menggunakan tongkat. sampai aku terpikir..kenapa aku yang masih muda ni tak boleh nak buat macam tu...kalo weekend jer sayang nak tinggalkan tilam. Dari situ kita boleh simpulkan bahawa betapa mereka menghargai anugerah yang tuhan bagi pada mereka iaitu kesihatan tubuh badan.

dan kita pulak...lebih rela menghabiskan wang beratus2 sebulan hanya untuk membeli pakaian dan alat solek...tapi dalaman kita tak pernah amik peduli. makan pula belasah apa yang sedap di depan mata tanpa peduli berapa jumlah kolestrol yang masuk dalam badan kita. sebab tu ramai lelaki2 kaum kita buncit bila dah berkawen....atau bila dah berumur...(termasuk laki aku huwwwaaa....bila aku suh minum herbalife takmo..) dan perempuan plak...kalau dah beranak start la nak mengembang sana sini...(termasuk aku..masa tak kawen 46kg..lepas anak 2 jadi 68kg) pastu marah bila laki jeling pompuan seksi bila keluar sopping...salah sapa??? salah kita...sebab laki ni sumer sama...nafsu tetap ada. walaupun mulut diam..tapi dalam hati sapa yang tahu...nak cakap takut bini marah. tapi aku respek laki aku...siap tegur suh aku kurangkan berat badan. tercabar beb!!

sekarang ni...bila berat dah turun sket...metabolisme pun tinggi..aku dah kurang penat cam dulu. swimmng kalo dulu nak dapat 10 lap pun kena rehat 5 kali. sekarang aku leh dapat 20 lap...dalam masa 30 minit. skipping aku leh buat 1000x dalam masa 20 minit. bukan nak membanggakan diri ...tapi nak berkongsi.

selain tu...berita yang baru aku dapat dari seorang pengguna herbalife...beliau mengandung selepas mengamalkan herbalife selama 2 bulan (dengan izin-Nya juga). aku dapat tau..beliau dah berkahwin 4 tahun tetapi sukar untuk mengandung. kadang2 ada sesetengah masalah berpunca dari pemakanan kita...so, kena stabilkan badan kita dulu...tapi itu semua kuasa tuhan..kita manusia hanya berusaha.

takmo citer panjang2..kalo nak tau lebih lanjut pasal herbalife...layari blog aku yang seterusnya http://dietwithherbalife.blogspot.com

p/s : sayang duit tu sayang la...tapi kesihatan lagi penting sebab untuk jangka masa panjang.

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...