Friday, September 09, 2011

Rasa Kosong....(Gimik!!)


Salam semua..

Dah lama tak menghapdet blog. takder mood sebenarnya. cerita dan gambar banyak...tapi mood tak banyak..makin berkurang..berkurang...dan berkurang.

huhuhuhu....pesal lately ni rasa kosong jer...walau perut berisi. tapi kepala rasa kosong jer...jiwa???? hurrrmmmm ntahlah...kadang2 ok..kadang2 ko. tapi maintain happy. ni yang aku pelik ni. sedih pun aku happy...kalau happy lagiklah happy.

sedar tak sedar dah 12 weeks dah baby dalam perut aku ni. kadang2 terlupa plak aku mengandung...selamba jer aku berlari naik tangga turun tangga. agaknya sebab anak ke 3 kot. ataupun dah lama tak beranak. anak bongsu pun dah 4 tahun....tahun depan 5 tahun baru lah dia dapat adik. manja tak habis2 lagik. pening kepala aku.

loya2 muntah2 tu tak teruk sangat. janji aku makan. kalo perut kosong mulalah nak pitam. hahahah....alasan masa bulan posa. sekarang makan macam biasa....bahkan terlebih2 pulak. amik kesempatan..kalo dulu aku ni pendiet orangnya...sekarang tidak lagik!!!...main bedal nasik jer. gemoookkk???!!! oh..aku tidak takut lagik. lepas ni aku akan diet berhabis2an.

insyaAllah...inilah kehamilan terakhir aku...dah memang tak boleh dah lepas ni. had kelahiran 3 orang ja...so, kali ni..kena butui2 jaga dan butui2 beranak.



ni la permata hati aku setakat hari ni....pada korang2 yang boleh beranak reramai...beranak la selagi boleh. kang menyesal. jagala anak2 korang baik222.....macam aku....rezeki aku sampai 3 jer. asalnya, bila mengenangkan pengalaman2 beranak aku yang lepas...rasa takut nak beranak lagi. tapi bila fikir2kan balik..buat apa aku nak takut...ajal maut ditangan tuhan. aku taknak menyesal nanti...dah tua dok fikir, pesal aku tak beranak lagik. so, aku amiklah peluang sekali lagi yang tuhan bagi ni sebagai penutup.

eh222!!!! kata takder mood...tapi panjang plak yer...so aku tutup kat sini dulu..kang ada mood nak gak aku upload gambar raya kami. raya tak serupa raya.

4 comments:

  1. salam kak, selamat hari raya! sebelum ni 2-2 akak ceaser eh? tak pe kak, yg penting ada pewaris :)

    ReplyDelete
  2. aha...dua2 ceaser...org kata boleh 4. tapi kalo 4 tu..akak nak tempah kubor sekali la. hehehe. nak buat camner...badan besar..rangka kecik. jemput la datang umah beraya....

    ReplyDelete
  3. Bagaimana jika si suami masih berkehendakkan anak ke 4, ke 5 atau lebih lagi? Sanggupkah puan mengandung lagi atau sanggupkah puan bagi si suami kahwin lagi satu?

    ReplyDelete
  4. siti, Tuhan dah aturkan jalan hidup kita dengan sempurna kan???? Dia dah tau mana yang baik dan mana yang buruk untuk kita. Jadi jangan disoalkan apa yang dituliskan untuk kita...

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...