Friday, September 30, 2011

Ya Allah...Ya Tuhanku..

Jumaat yang syahdu...

Semoga Tuhan menguatkan semangat aku...
meningkatkan ketabahan aku...
meninggikan tahap kesabaran aku...
semoga Tuhan akan terus memimpin aku untuk menjadi penghuni syurga..

Ya Allah...jauhkan aku dari sifat suka menangguh...
jauhkan aku dari sifat dendam..
tenangkan hatiku...
berikanlah aku sifat redha meredhai...
penuhkan hatiku dengan kemaafan...
jernihkan jiwaku dengan kelembutan..

Hanya Engkau yang Maha Mengerti isi hatiku...



“Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah yang menciptakan langit dan bumi dalam enam masa, lalu bersemayam di atas ‘Arasy; Ia melindungi malam dengan siang yang mengiringinya dengan deras (silih berganti), dan (Ia pula yang menciptakan) matahari dan bulan serta bintang-bintang, (semuanya) tunduk kepada perintah-Nya. Ingatlah, kepada Allah jualah tertentu urusan menciptakan (sekalian makhluk) dan urusan pemerintahan. Maha Suci Allah yang mencipta dan mentadbirkan sekalian alam.”


p/s : Engkau telah mengatur perjalanan hidupku begitu indah sekali...dan aku bersyukur padaMU...

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...