Sunday, June 17, 2012

AinA

Entri di pagi hari buta..

Sedihhh...
Sejak akhir2 ni aku selalu marah2 kat aina..adakala sabar aku hilang dengan karenah dia. Tambah2 lagi sejak kehadiran ammar...dia selalu buat perangai yang menyebabkan suhu otak aku mencecah lava gunung berapi. Kejap2 dicampaknya baju ammar..bantal...disepaknya baju yang aku lipat. Fuhhhh!!!...cair ais kutub utara time tu. Mendidih.

Ada sekali hari tu dia menangis hampir sejam perlahan2. Bila aku tanya baru dia cakap "mama tak sayang adik..mama sayang kakak dengan ammar saja". Rupanya selama ni dia memendam rasa...mungkin diri rasa terpinggir. Dan malam ni aku mengamook lagi kat dia..pasal menangis kol 12 tghmlm. Tensen aku.




Aina...mama minta maaf kalau aina terasa mama tak sayangkan aina. Demi tuhan mama sayang semua anak2 mama...tak lebih dan tak kurang.

Ya...saat aku menaip entri ini..air mata aku berjurai. Tak sangka seorang budak kecil yang cekal hatinya..boleh berfikiran seperti itu. Mungkin jarak umur 5 tahun antara dia dan ammar juga menjadi puncanya. Sedap bermanja tiba2 ada adik.

Teringat aku masa aku kecik2 dulu. Aku ada 3 beradik pompuan...dan aku yang tengah. Aku pun rasa apa yang aina rasa sekarang. Tapi bila besar...aku tahu...anak yang tengah ni kadang2 kena berkorban. Rasa terpinggir dan kurang perhatian tu memang ada. Tapi mak kita tetap sayang semuanya...cuma hendak beri perhatian serentak tu yang susah.

Bila tengok dia tido sekarang ni...rasa sedih makin meluap2. Patutlah dia makin kurus kebelakangan ni...makan hati berulam jantung rupanya.

Mulai esok..aku kena banyak bersabar...walaupun tercabar.

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. tak kisah la anak buat perangai macam mana pun... tetaplah rasa best sebab ada anak-anak...

    ReplyDelete
  2. tabah!
    Dugaan memainkan peranan
    Insyaallah, bykkan berdoa minta Tuhan buangkan perasaan hasad dengki dan iri hati dalam hatinya.

    ReplyDelete

Jom Mengomen...

Berpindah Blog

Assalamualaikum... Blog ini telah berpindah ke: wonderfulprimroselife.blogspot.com . blog baru...hidup baru..harapan baru Insyaa All...