Tuesday, June 26, 2012

aku respek wanita berpendidikan tapi sanggup jadi surirumah sepenuh masa

Morninkkk all!!



Hasil perahan pagi tadi kol 8. Ekceli 2 botol..tapi yang sebotol tu aku lupa nak snap. Alhamdulillah...murah rejki ammar. Kesian kakak2 dia dulu..tak sempat merasa macam ammar rasa. Aina aku sempat susukan 2 bulan jer...tu pun campur2. Ain pulak dari awal lahir dah start campur. Susu taknak keluar. Kat hospital pressure...asik kena marah dengan nurse jer. Susu sentot. Takmo kuar.



Taraaa!! Dinner malam tadi. Lauk kegemaran laki aku. Kalo suh dia gi pasar jer...harus bawa balik 3 siakap. Maka sebagai isteri mitali maka haruslah aku memasak lauk kegemaran dia. Aku masak..tapi aku tak makan sebab diet. Huhu. Tahan juga perut aku dengan nafsu makan ni.



Keseluruhan dinner malam tadi. Yang lain sumer cam karton.

3bulan aku dok umah bercuti...baru tau betapa penatnya jadi surirumah ni. Memang penat. Subuh lagi aku dah bangun...ammar jadi jam loceng. Pas susukan dia...turun bawah masak untuk bekpes...solat.. Pastu siapkan anak sekolah. Pas diorang gi sekolah...bermula lah acara mengemas. sapu sampah..lap lantai..kemas diorang punya bekpes yang bersepah2..basuh baju.part ni ok sket sebab takyah sidai.. aku main dry jer. Elok siap semua..ammar pun bangun. Mandikan dia..kasi susu...main2 sket...kasi lena. Ingat leh relax la kan..jangan harap...nak kena masak plak. Kejap lagi aina balik sekolah nak makan. Dah siap masak aina pun sampai. Bila dia dah smpai jangan harap la nak tergolek. Ko keje la sampai ke malam. Masa entry ni aku taip..tangan aku sedang menghayun buaian...kejap lagi aku nak goncang plak dunia ni. Hihu.

Aku respek la wanita yang berpendidikan tapi sanggup menjadi surirumah sepenuh masa.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...