Tuesday, May 24, 2011

tingkatkan prestasi..jauhi kontoversi...berdirilah di atas bakat sendre

Salam ceria...salam pagi selasa...salam satu malaysia...

wahhhhh!!!!!!!!!!! ceria aku pagi ni..apa taknya...keje semalam dah bereh....keje hari ni dah ada orang tak over...alhamdulillah..syukur sangat2...pengganti cal dah masuk. so..aku boleh pulangkan keje2 cal yang aku tanggung pada dia. fuhhhh!!!!!!!! lepas...lepas beban yang aku pikul selama ni. aminnnnnnn...cuma masih ada keje yang perlu aku buat. transfer of technology pada budak baru tu..harus aku kena brief sket....supaya dia benor22 paham. kalo tak kang balik pada aku semula.

hari ni aku mai keje dengan semangat baru. no more pressure...no more cakap banyak...no more baik22 hati. so..azam baru aku...
1. keras hati
2. pentingkan diri
3. diam!!!!

agak2 tuhan makbulkan tak azam aku ni???? ya!!! sesekali aku kena buat camtu. walaupun ketiga2 tu benda yang paling payah aku nak buat. orang kata..bukan aku la kalo ada tiga2 tu. hehehehe. tapi aku kena cuba. kuatkan semangat. supaya ketiga2 tu sebati dengan diri aku.

aku dah lali dah dengar perli2 ni...tu belum lagi orang dok ngata kat belakang...biasalah manusia. mana pernah puas hati dengan orang lain. termasuk aku jugak. aku tak nafikan. tapi orang kata berpada2lah...kang patah balik kat diri sendre naya kang!!! terkangkang ko!!! heheeh.

apa pun222...hidup ni hanya sekali kan??? buat apa la kita penuhkan hidup kita dengan memikirkan benda2 yang tidak elok...atau menyakitkan hati orang. jadilah diri kita sendiri....bak kata zizan melodi...."tingkatkan prestasi..jauhi kontoversi...berdirilah di atas bakat sendre"





gambar malam tadi...lepas solat berjemaah. terasa bahagianya hidup ini. Tuhan kurniakan aku segala2nya...kerjaya, kehidupan yang baik...anak2 yang comel...dan aku cuma memohon pada Mu Ya Allah....sentiasalah memandu aku ke lorong yang benar...mudah2an aku tidak tersesat jalan..dan jauhkan aku daripada sifat2 keji. aminnnn....

No comments:

Post a Comment

Jom Mengomen...

Percutian ke iCity

Assalamualaikum.. Sambung cerita percutian yang mendukacitakan di Genting Highlands.... Nak cerita sekali harung hari tu..masa tak bera...